hansvik18 Startet 2.Mai.2011 Del på Facebook Startet 2.Mai.2011 Hei Jeg er helt fersk i båtlivet, og kjøpte en båt for en måneds tid siden. Vi hadde første tur, og jeg glemte å ta av tiltlåsen(hvis det er det den heter) før jeg skulle senke motoren. Resultatet er at jeg har en bøyd tiltlås, som blir presset mot tiltmotoren når den skal senkes. Jeg har ringt litt rundt, men det ser ikke ut til å være så lett å få hjelp i disse tider. Jeg tenkte å demontere selve låsen selv, for å få den montert igjen når noen profesjonelle har tid. Uansett, jeg fikk helder ikke til å demontere den, så nå står hele familien og ser på en ny båt i hagen. Er det noen som har noen tips til enten: A: Noen verksteder som kan hjelpe meg med dette B: Hvordan jeg kan demontere den låsen, slik at jeg kan få senket motoren så vi kan bruke den en liten stund i alle fall. Jeg holder til i Lommedalen, så relativ nærhet til verksted er også relevant. Jeg legger ved et bildet, slik at det er lettere å se hva problemet er (siden muligens begrepene mine går litt rundt). Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 2.Mai.2011 Del på Facebook Svart 2.Mai.2011 dette er jo mekanisk lås bare, hva hindrer deg i å finne frem tryllestaven (slegge) og banke den rett? Sitér dette innlegget Link to post
hansvik18 Svart 2.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2011 (redigert) Det som hindrer meg er at jeg redd for å bøye feil, eller feil ting. Også lurer jeg på om hvis jeg kommer borti andre deler og lakken detter av, om det blir mer utsatt for rust etc. Redigert 2.Mai.2011 av hansvik18 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 2.Mai.2011 Del på Facebook Svart 2.Mai.2011 er den sveiset fast på andre siden eller skrue? bare du slår på selve delen, ikke stammen hadde jeg ikke vært så bekymret, ganske solid mekanikk dette her. ta gjerne flere bilder fra andre vinkler så vi kan se klarere. transportlåsen som dette er, vil i utgangspunktet ikke kunne skades av at du kjører trimsylindern ned, selv om den står i lås, men du opplevde likevel skade da? Sitér dette innlegget Link to post
hansvik18 Svart 2.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2011 Fikk litt besøk nå, men har banket litt. Skal nok løse seg :) Sitér dette innlegget Link to post
hansvik18 Svart 3.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2011 Takk for tips. Til informasjon, transportlås banket tilbake. Litt vel stygg er den blitt, men det er vel ikke så farlig. Noen som vet om jeg må beskytte metallet som har blitt synlig bak lakken? Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 4.Mai.2011 Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 Det kan lønne seg å pusse litt på "såret" med sandpapir for så å legge på litt ny lakk over. Da slipper du korrosjonskader i området der det er sår. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.