Jump to content

Tiltlås på ny mercury er bøyd


hansvik18

Recommended Posts

Hei

 

Jeg er helt fersk i båtlivet, og kjøpte en båt for en måneds tid siden. Vi hadde første tur, og jeg glemte å ta av tiltlåsen(hvis det er det den heter) før jeg skulle senke motoren.

 

Resultatet er at jeg har en bøyd tiltlås, som blir presset mot tiltmotoren når den skal senkes.

 

Jeg har ringt litt rundt, men det ser ikke ut til å være så lett å få hjelp i disse tider. Jeg tenkte å demontere selve låsen selv, for å få den montert igjen når noen profesjonelle har tid.

 

Uansett, jeg fikk helder ikke til å demontere den, så nå står hele familien og ser på en ny båt i hagen. Er det noen som har noen tips til enten:

A: Noen verksteder som kan hjelpe meg med dette

B: Hvordan jeg kan demontere den låsen, slik at jeg kan få senket motoren så vi kan bruke den en liten stund i alle fall.

 

Jeg holder til i Lommedalen, så relativ nærhet til verksted er også relevant.

 

Jeg legger ved et bildet, slik at det er lettere å se hva problemet er (siden muligens begrepene mine går litt rundt).

 

bilde2.jpg

Link to post
Share on other sites

er den sveiset fast på andre siden eller skrue? bare du slår på selve delen, ikke stammen hadde jeg ikke vært så bekymret, ganske solid mekanikk dette her.

 

ta gjerne flere bilder fra andre vinkler så vi kan se klarere.

 

transportlåsen som dette er, vil i utgangspunktet ikke kunne skades av at du kjører trimsylindern ned, selv om den står i lås, men du opplevde likevel skade da?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...