Jump to content

Hvilket startbatteri til Mercruiser 4,2/320 HK diesel?


Sjølyst

Recommended Posts

Jeg vet at temaet med startbatterier er berørt mange ganger, men jeg tar likevel sjansen på å stille spørsmålet om igjen for mitt konkrete tilfelle med en Mercruiser 4,2/320 hk diesel som står i en Askeladden 705 Voyager.

 

Jeg har et 115 ah Sønnak-batteri som ikke lenger fungerer som det skal. Motoren starter ikke alltid. Startmotoren kinner, men har tydeligvis ikke nok kraft til å få motoren i gang. Dette har nå skjedd to ganger. Første gang fikk jeg start på motoren etter 5-6 timers lading med landstrøm (som måtte kobles til båten via ca 80 m skjøteledning over haug og hammer...). Andre gang ville den ikke starte om ettermiddagen selv om jeg hadde brukt båten flere timer om formiddagen. Fryktelig frustrerende.

 

Har for øvrig fått sjekket at dynamoen gir god ladespenning og har konkludert med at batteriet skal skiftes.

 

Hvilket startbatteri anbefaler dere for denne motoren? Er interessert i å kjøpe noe som kan gi båtgleden tilbake..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...