Jump to content

Kjøpe henger til 21 fot, brukt eller nytt?


theblast

Recommended Posts

kjøp nytt, det koster skjorta å omregistrere en henger uansett, om den er relativt ny.

Alternativet er jo å sende mail på finn-annonser hvor det selges båt i riktig størrelse med henger og si du er interessert i å kjøpe hengeren, dersom det dukker opp båtkjøpere som ikke ønsker henger.

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kjøp nytt! :yesnod: Har kjøpt nye hengere siste tyve årene og selger de etter 8/10 år pent brukt, men uten å ha måttet putte en krone i reparasjoner. Bruktprisene er høye og ingen kjøpere ser ut til å bry seg med engang å sjekke tilstand da de er lykkelige over å ha fått kjøpt en overpriset brukt henger. For ordens skyld så vil jeg jo påpeke at hengerne er i grei stand når jeg selger de.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Kjøp nytt! :yesnod: Har kjøpt nye hengere siste tyve årene og selger de etter 8/10 år pent brukt, men uten å ha måttet putte en krone i reparasjoner. Bruktprisene er høye og ingen kjøpere ser ut til å bry seg med engang å sjekke tilstand da de er lykkelige over å ha fått kjøpt en overpriset brukt henger. For ordens skyld så vil jeg jo påpeke at hengerne er i grei stand når jeg selger de.

 

 

:thumbsup: :thumbsup: helt enig - hvis man tar pent vare på den får man gått igjen for den og du slipper all trøbbel - har blitt diskutert før men selv kjører jeg konsekvent aldri nedi med bremsetromler etc nedi sjøen - flere jeg kjenner som har kjøpt brukt gammelt /dyrt og bremser lagre etc går åt skogen

en kamerat kjøpte en henger som begge spindlene knakk av omtrent samtidig takk og pris i en 40 sone :rolleyes:

folk må snart skjønne at gamle hengere må ned i pris og man må ta høyde for rep som fort koster noen høvdinger men folk sparer seg til fant .....

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kjøp heller en brukt henger i Sverige. Da er det ikke omreg. avgift på den uansett alder, men Nyregistrering. Koster kun et par-tre hundrelapper i gebyr for vognkort. Kjøp av nyere brukt henger i Norge koster omtrent det samme som en ny hvis den har egenvekt over 350 kg. Husk bare på å kjøpe en som er typegodkjent også i Norge, ellers er det litt av en papirmølle en må igjennom. Kjenner mange som har tjent gode penger på dette. Prisene i Sverige ligger stort sett 10-15 % under Norsk pris. I tillegg tjener en i underkant av 20% på kursforskjellen. Kjør på Rød sone gjennom tollen og batal Norsk moms av svensk kjøpesum før det bærer til Biltilsynet for registering. Lykke til :sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...