Jump to content

Ikke vært på land siste tre år, Hva skal jeg bruke på propellen?


glalaksen

Recommended Posts

Her er det like mange varianter som folk.

 

Du kan gjerne pensle på saltsyre, la det løse opp rur og groe, spyl godt.

 

Hvis du har en polermaskin av vinkelslipertypen kan du bruke en litt grov svamp på denne sammen en en god rubbing, f.eks Nordpool.

Så får du propellen blank og fin.

Det finnes ulikt pusseutstyr å sette på vinkelsliperen, men vær forsiktig hvis du ikke kan regulere turtallet, det er fort gjort å ta litt mye...

Link to post
Share on other sites

Flapdisk av fibertypen til vinkelsliperen er ikke dumt. Jeg brukte slike på propellen sist båten var oppe, den ble så fin og blank atte...

 

Selges hos Biltema i forskjellige graderinger. Se her.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Takk fo kjappe svar. Skal kjøre båten på lad i dag og la den felle tørt for å få tatt der værste og sjekke kjølevannsintak og kjølekanaler på¨akslingen osv før vi tar den hjem. Dere får følge med på www.an.no Havner sikkert der hvis min planlgte grunnstøting ikke går bra :diving:

Link to post
Share on other sites

kommet meg hjem etter landkjenning. Jeg la doble bildekk som fendring mellom båt og kai så etterhvert som sjøen falt mer og mer klemte båten dekkene neste flat og fikk en fin vinkel inn mot kaia.

 

Båten var imidlertid nesten ikke grodd kun på roret og kanskje en liter med små blåskjell og 25 stk rur. Og noen anemoner. Propellen var ikke grodd og det er nok på grunn av tæring siden sinkklossene var helt borte. Fikk satt på to nye.

 

Så jeg brukte hele dagen, men jobbet kanskje en til to timer under båten. Ble mye venting, men jeg slapp å vente på at slipen ble ledig. Da sparte jeg også 2-3000 i slipsetting. Tok noen bilder jeg skal prøve å legge ut men nå skal jeg køye blir vel vekti sjutida av ungene. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...