Jump to content

Kalesjebeslag- Få av?

Residensen

Recommended Posts

Hei dere!

Jeg byttet i dag flere kalesjebeslag i plast av type "ECCO" som forhandles av Maritim.no m.fl.

Men for å byttet det siste beslaget som er sprukket, så må jeg få av denne: http://www.maritim.no/smabeslag/dekksbeslag/kalesjebeslag/kalesjebeslag-bolt-13-5-18mm-ror

Det er det stålbeslaget som sitter i enden(e) av kalesjestativet som igjen er boltet fast i festet i båten.

Problemet er at det er slått en "tapp" inn et par cm opp fra bunn av kalesjestativet slik at denne tappen da går inn (innvendig) i sporet som sees på beslaget. Dermed kan beslaget snurre rundt inne i stativrøret uten å falle ut, men hvordan får man så ut dette?

Må hele stativet byttes tro..?

Mvh. Erik

• 10 år senere...
Swingswong skrev for 1 time siden:

Disse er vel typiskt klemt fast ved å klemme røret der fordypningen er.

Det er sant, men ikke alltid. Er problemstillingen slik jeg skrev over, så kan man med fordel skjære bort et par centimeter av plastbelegget på kalesjestangen. Enten er de klemt fast, eller festet med en form for blindnagle som nå blir synlig og kan borres ut. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...