Jump to content

Fjerna gammel dekor, ønsker tips til å fjerne "restene"


Christensen

Recommended Posts

Fjerna i dag det gamle navnet på båten, dette var klistret på den brune stripa på skarpnesen. Fikk det greit bort og fjerna limet med tynner, navnet har tydeligvis stått der noen år, der hvor bokstavene satt er gelcoaten tykkere enn ellers og man kan lett se/kjenne at det har sitti noe der, kan tydelig se forhøyning der bokstavene har beskyttet gelcoaten. Hvordan kan jeg angripe dette? slipe??

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Fek 1000 papir, vannsliper papir. Tror egentlig jeg ville prøvd rubbing og polering før jeg hadde pussa ned noe. På bil har jeg flere ganger gjort dette, fjernet gammel dekor med varmepistol,rubbet å polert. Blir helt borte på billakk.

Link to post
Share on other sites

Våtslip med Mirka Abralon 1000 eller 2000. Da blir det helt blankt og du sliper ikke vekk gelcoaten. Skal du ha det skikkelig blankt avslutter du med Abralon 4000. Så kan du avslutte med voks. Føres av bl.a. Mekonomen.

Bundin er bátleysur maður

Link to post
Share on other sites

Jeg gjorde dette på Joda'en, vannslipte først med 1200 og så med 2000 papir.

Ble så fint at jeg ikke trengte å polere.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

takker for tips, får ta en tur ned på verkstedet til svoger, han har nok noe på lur! Har rubbet med maskin, ingen synlig forbedring, må nok slipe litt!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...