Jump to content

Har kjøpt ny båt, Nidelv 24 77 mod


Merlis

Recommended Posts

Hei igjen!

 

Det er en stund siden jeg har vært aktiv her inne grunnet mye jobbing og lite tid til å tenke på båt.

Jeg solgte min draco 1800 DC i vinter til en hyggelig mann fra Moss som skulle pusse den opp og selge den videre.

 

Jeg og samboeren min hadde egentlig bestemt oss for å vente med båt til vi hadde råd til en vi virkelig ville ha. Vi var derfor fast bestemt på at det ikke ble noen båt denne sesongen og mest sannsynlig ikke neste sesong heller.

 

Det dumme med dette er at vi har utsikt ut over vannet der vi bor, og det førte til at jeg bare satt å tenkte på hvor gøy det ville vært med en "midlertidig" båt som vi kan ha frem til vi har råd til noe større. Jeg begynte å titte på nettet og fant ut at en Nidelv 24 i god stand ville være midt i blinken. Den har fin plass til 2 personer og kanskje med et vennepar.

Jeg fant da en meget pen Nidelv som lå til salgs i Kristiansand og kjøpte denne mer eller mindre usett.

 

Det er en 1977 modell nidelv med en 25 hk Volvo Penta. Motoren går som en klokke og bærer ikke preg av alderen. Båten er totalrenovert i 2008 og fått nye puter over alt og ny teakdørk osv.

 

Den ankom Fredrikstad natt til tirsdag og ble lagt på vannet i går. Nå gleder vi oss bare til å ta den i bruk og ser frem til en god sommer. For en gangs skyld..

 

Fint om noen har noen erfaringer/innspill om Nidelv 24 som er nyttige å ta med seg :)

Motoren er ikke av de sprekeste og mest populære ettersom jeg har skjønt, men den er nyoverhallet og går som en drøm. Men det ser nok ut til at jeg kanskje til neste høst vurderer å sette inn en noe nyere motor med litt mer krefter.

Link to post
Share on other sites

Hei og gratulerer med "ny"båt. Jeg har selv en Nidelv 24, 1980 modell og vi er også kun to personer og har funnet ut at

båten er stor nok til oss.

Jeg startet mer eller mindre renovering av båten ifjor hvor det bl.a ble lagt ny teak dørk og iår så har jeg satt inn en ny motor. Den gamle, en VP MD21A gikk fremdeles meget bra men da jeg fikk tilbud om nyere motor, en VP D2 40 med kun 75 timer, var valget enkelt. Videre er satt på nytt skrogtrekk i kabinen, montert nytt toalett, montert vinsj på badeplattform, nye skroggjennomføringer og så ble alle vinduene demontert, rengjort og montert med nye tetninger.

Så nå gleder vi oss til å få den på vannet.

 

Har du spørsmål ang. Nidelv 24 er det bare å ta kontakt, etter denne renoveringen har jeg lært en god del.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...