Jump to content

erfaringer med Nor-Dan 18 / evinrude 40hk?


LeBris

Recommended Posts

Hei kjære båtfolk,

 

Det har seg sånn at jeg egentlig er på utkikk etter en noe dyrere og nyere båt, men ser at prisene er på det høyeste nå(forståelig nok) så jeg ser meg om etter en

rimeligere daycruiser/skjærgårdsjeep som kan være av interesse for denne sesongen.

 

Noen innspill ang, denne? Link

 

Er litt i stuss, spesielt på fargen inni men det er ikke det viktigste for meg så lenge skrog og motor e brukanes.

Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord!

Link to post
Share on other sites

Var å kikket på en slik sammen med en kompis for noen år siden. Den hadde 60hk Mariner fra ca 82, og gikk ifølge eier i 30 knop. Vi fikk vel 23-24 knop på prøveturen... Ellers , flatbunnet skrog. Motoren på den i annonsen ser ut til å være en Yamaha F40, en bra motor, sterk og stillegående.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Var å kikket på en slik sammen med en kompis for noen år siden. Den hadde 60hk Mariner fra ca 82, og gikk ifølge eier i 30 knop. Vi fikk vel 23-24 knop på prøveturen... Ellers , flatbunnet skrog. Motoren på den i annonsen ser ut til å være en Yamaha F40, en bra motor, sterk og stillegående.

 

Så jeg hadde lagt ut feil link; http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=28308048

 

Er ikke så veldig opptatt av farten men bør ihvertfall gjøre 20 ut av seg. Husker du noenlunde hvordan båten oppførte seg i sjøen? tingen er den at det er et stykke vei for meg å kjøre for en eventuell prøvekjøring:)

 

Evinrude/suzuki? er det noe å satse på?

Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord!

Link to post
Share on other sites

Var en ganske kort prøvetur, og smult farvann. Men ut fra de hekkbølgene vi møtte på så virket den noe krapp i slagene

 

Motoren skal være ok, tror den fortsatt selges i omtrent samme utførelse

 

 

 

 

 

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Var en ganske kort prøvetur, og smult farvann. Men ut fra de hekkbølgene vi møtte på så virket den noe krapp i slagene

 

Motoren skal være ok, tror den fortsatt selges i omtrent samme utførelse

 

Takk for tilbakemelding:)

 

Etter skrogets alder og utforming tenkte eg på nett det samme.

Fikk endelig tak i selger som viste seg å være veldig ærlig, han sa rett ut at under høyere fart vil det være ubehagelig i båten.

Men for en stakkarslig kar som kun skal ut og fiske litt og sitte en teine i ny og ne så er det vel plenty til mitt forbruk:)

 

Er tross alt kun for en sesong kanskje to denne båten er tiltenkt:)

Sjøfolk er som trekkfuglene; de føler seg hjemme både i syd og nord!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...