Jtk1 Startet 4.Mai.2011 Del på Facebook Startet 4.Mai.2011 spaken til giret frikobler ikke akslingen skikkeli og holder seg ikke skikkeli i gir, spaka kommer sakte men sikkert mot "Fri" igjen. hva kan være galt? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Kobben Svart 4.Mai.2011 Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 Er gir du har og ikke vribar? Uansett så er det sikkert en justeringssak.. Pleier å være enkel mekanikk på disse vidunderlige motorene.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jtk1 Svart 4.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 Er gir du har og ikke vribar? Uansett så er det sikkert en justeringssak.. Pleier å være enkel mekanikk på disse vidunderlige motorene.. vet ikke hva dere kaller det jeg.. en spake til å frikoble akslingen å starte den igjen. den som ikke holder akslingen innkoblet hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Kobben Svart 4.Mai.2011 Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 (redigert) Viss du har 2 spaker på motoren, en for å få "retningen" og en for å koble inn og ut akslingen, så har du vribar propell.. Da kan det være justering på kløtsjen som må til.. ganske grei jobb, men litt grisete.. rett under spakene er det et firkantet lokk med 4 skruer, mener det står sabb på det, oppi der ser du kløtsjen, og på den er det noen skruer som kan justeres. Stram litt på alle, et "klikk" om gangen, mener det er 4 stk, og prøv å koble inn og ut.. dette kan gjøres med motoren i gang, så sant du klarer å holde igjen akslingen..juster til den er passe.. Vær forsiktig med pakningen på lokket, går lett i stykker.. Håper dette var forståelig, er sent på kveld.. Redigert 4.Mai.2011 av M/S Kobben (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jtk1 Svart 4.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 Viss du har 2 spaker på motoren, en for å få "retningen" og en for å koble inn og ut akslingen, så har du vribar propell.. Da kan det være justering på kløtsjen som må til.. ganske grei jobb, men litt grisete.. rett under spakene er det et firkantet lokk med 4 skruer, mener det står sabb på det, oppi der ser du kløtsjen, og på den er det noen skruer som kan justeres. Stram litt på alle, et "klikk" om gangen, mener det er 4 stk, og prøv å koble inn og ut.. dette kan gjøres med motoren i gang, så sant du klarer å holde igjen akslingen..juster til den er passe.. Vær forsiktig med pakningen på lokket, går lett i stykker.. Håper dette var forståelig, er sent på kveld.. Takker, regner med at den skal holde seg innkoblet hele tiden etter justering! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Kobben Svart 4.Mai.2011 Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 Skulle gå greit det.. Jeg klarer ikke å få min til å koble helt ut, roterer sakte, men jeg klarer å holde den igjen, så det er greit nok.. Lurt å skifte olje når du holder på også.. viss olja er grå, så lekker simmeringen. Er litt mer jobb, akkurat den. Men er enkelt å bytte olja viss du har en sånn messing olje pumpe.. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jtk1 Svart 4.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 takk nok en gang! er vanli motorolje som skal brukes der å? 5 dl om jeg har lest rett. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Kobben Svart 4.Mai.2011 Del på Facebook Svart 4.Mai.2011 Sabben er grei med olja.. noen mineralsk som smører er gode greier.. Husker ikke mengden, men høres fornuftig ut. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.