Jump to content

saab 2h gir problemer


Jtk1

Recommended Posts

Er gir du har og ikke vribar? Uansett så er det sikkert en justeringssak.. Pleier å være enkel mekanikk på disse vidunderlige motorene.. :giggle:

vet ikke hva dere kaller det jeg.. en spake til å frikoble akslingen å starte den igjen. den som ikke holder akslingen innkoblet hele tiden.

Link to post
Share on other sites

Viss du har 2 spaker på motoren, en for å få "retningen" og en for å koble inn og ut akslingen, så har du vribar propell..

Da kan det være justering på kløtsjen som må til.. ganske grei jobb, men litt grisete.. rett under spakene er det et firkantet lokk med 4 skruer, mener det står sabb på det, oppi der ser du kløtsjen, og på den er det noen skruer som kan justeres. Stram litt på alle, et "klikk" om gangen, mener det er 4 stk, og prøv å koble inn og ut.. dette kan gjøres med motoren i gang, så sant du klarer å holde igjen akslingen..juster til den er passe..

Vær forsiktig med pakningen på lokket, går lett i stykker..

Håper dette var forståelig, er sent på kveld..

Redigert av M/S Kobben (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Viss du har 2 spaker på motoren, en for å få "retningen" og en for å koble inn og ut akslingen, så har du vribar propell..

Da kan det være justering på kløtsjen som må til.. ganske grei jobb, men litt grisete.. rett under spakene er det et firkantet lokk med 4 skruer, mener det står sabb på det, oppi der ser du kløtsjen, og på den er det noen skruer som kan justeres. Stram litt på alle, et "klikk" om gangen, mener det er 4 stk, og prøv å koble inn og ut.. dette kan gjøres med motoren i gang, så sant du klarer å holde igjen akslingen..juster til den er passe..

Vær forsiktig med pakningen på lokket, går lett i stykker..

Håper dette var forståelig, er sent på kveld..

Takker, regner med at den skal holde seg innkoblet hele tiden etter justering!

 

regler.png

Link to post
Share on other sites

Skulle gå greit det.. Jeg klarer ikke å få min til å koble helt ut, roterer sakte, men jeg klarer å holde den igjen, så det er greit nok..

Lurt å skifte olje når du holder på også.. viss olja er grå, så lekker simmeringen. Er litt mer jobb, akkurat den. Men er enkelt å bytte olja viss du har en sånn messing olje pumpe..

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...