Jump to content

Nordover fra Mjøsa - hvor langt?


SINO

Recommended Posts

Hvor langt opp kommer man fra Lillehammer? Er Fåberg det lengste? Snakker om med fritidsbåt som er ca 40 cm dyptgående.

Og i andre enden, vet noen om svanfoss slusa kommer til å åpne i år? Så at det var sendt et høringsnotat grunnet at faren for krepsepest var redusert, men forstodd det som om ting ikke var avklart ennå. Planlegger båt/teltferie på mjøsa med 16 fot Nor-Dan!

Link to post
Share on other sites

nesten til?

 

Har startet ovenfor hunderfossen og opp til lesja. Kjørte gjennom vannskillet og ned til Åndalsnes og ut i havet der. Her var det jammen meg mange seriøse svar. Lurte bare på om man kunne komme noe sårlig nord for lillehammer. Ikke til hunderfossen liksom... Hvis man ikke vet er det bedre å holde kjeft

Link to post
Share on other sites

Svaret mitt kom visst ikke helskinnet fram! Jeg har kjørt liten båt nesten til Fårberg, men det er helt klart det lengste du kommer selv med stor vannføring. Men det er noen fine plasser på vei opp dit, med små kulper og kanaler man kan utforske.

Link to post
Share on other sites

Det er mulig gå opp til Hølsauget der utløpstunnelen fra kraftverket kommer ut. Dette er ca 3.7km nord for Brunlaugsbrua som krysser Lågen ved Fåberg.

 

Hvis det ikke er for å fiske på strekningen vil jeg ikke anbefale noen å gå lenger opp enn til Gausautløpet. En bør være kjent for å gå videre med propellen i behold.

Redigert av abbor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...