Jump to content

Lønner det seg å fylle bensin andre plasser enn marinaer?


Sjøogvind

Recommended Posts

Nei det lønnes seg ikke å fylle på land. For å opprettholde bensinfyllinger ute på marinaer er det viktig at vi alle bruker de, slik at de ikke går med for store underskudd. Det er å skyte seg selv i foten å spare på denne måten, da forsvinner fort flere av de fyllemuligheter vi har i dag.

Link to post
Share on other sites

det blir vel spørs hvilken båt det er snakk om og hvor stor tank.

 

En 4hk påhenger hadde jeg nok like godt fylt med kanne, mens en 200l tank hadde jeg garantert fylt i marinaen. Det er for verdt 1kr ekstra for literen å slippe å bære kanner. Dessuten er jo ikke bensinkanner gratis heller, så du fyller noen liter for prisen av kanner.

 

Men som "motor" sier: Ønsker vi å opprettholde fylling i marinaer rundt omkring så må vi bruke de. Ellers forsvinner de.

Link to post
Share on other sites

Ja ser slik ut. Får bore hull og fylle med silikon før jeg skrur fast beslagene. Er det noe som er bedre enn silikon til å tette med?

Ikke bruk silikon, bruk Sikaflex el.

Silikon mister vedheften etter en stund.

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Link to post
Share on other sites

tec-7 er supert i båt, den finnes også i transparang (da syntes ikke søl så lett)

 

bensin: har montert 200liters fat liggende på hengeren med kuleventil og slange, tenkte og fylle i båthavna siden båten ligger lavere enn fatet så gjør fallhøyden sitt, 200 liter x 2-3 kr billigere blir mye gratis øl og grillmat på neste tur.. :cheers:

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Link to post
Share on other sites

Slet med fylling i drøbakk og omegn nå i dag, hadde vært tur i moss og tønsberg og nærmet meg bingo fuel, litt rart at selv kortautomaten i drøbakk var stengt.. heldigvis fikk vi putret over til sætre og bunkret der, var flere fortvilte sjeler i drøbakk som prøvde finne måte å komme seg hjem..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...