Sjøogvind Startet 5.Mai.2011 Del på Facebook Startet 5.Mai.2011 Er bil-bensinstasjoner billigere? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 5.Mai.2011 Del på Facebook Svart 5.Mai.2011 yesssssssss - jeg fyllte til randen mens den er på hengern enda jeg fyllte på mandag da det er billigst vet ikke hva det ligger på literprisen på marinaene men fks 16 kr kontra fks 11.50 er en viss forskjell På 200 liters tank blir det fort gjort nærmere 1000 lappen Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Sjøogvind Svart 5.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2011 Takk for svar! Da kjøper jeg meg en bensinkanne og fyller den på bensen. :) Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 5.Mai.2011 Del på Facebook Svart 5.Mai.2011 Nei det lønnes seg ikke å fylle på land. For å opprettholde bensinfyllinger ute på marinaer er det viktig at vi alle bruker de, slik at de ikke går med for store underskudd. Det er å skyte seg selv i foten å spare på denne måten, da forsvinner fort flere av de fyllemuligheter vi har i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Vegardlw Svart 5.Mai.2011 Del på Facebook Svart 5.Mai.2011 det blir vel spørs hvilken båt det er snakk om og hvor stor tank. En 4hk påhenger hadde jeg nok like godt fylt med kanne, mens en 200l tank hadde jeg garantert fylt i marinaen. Det er for verdt 1kr ekstra for literen å slippe å bære kanner. Dessuten er jo ikke bensinkanner gratis heller, så du fyller noen liter for prisen av kanner. Men som "motor" sier: Ønsker vi å opprettholde fylling i marinaer rundt omkring så må vi bruke de. Ellers forsvinner de. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøogvind Svart 5.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2011 Da må jeg montere fenderbeslag siden båten ikke har det. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Mai.2011 Del på Facebook Svart 5.Mai.2011 Mulighet til å fendre må du ha uansett hvis du har tenkt å bruke båten. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sjøogvind Svart 5.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2011 (redigert) Ja ser slik ut. Får bore hull og fylle med silikon før jeg skrur fast beslagene. Er det noe som er bedre enn silikon til å tette med? Redigert 5.Mai.2011 av Sjøogvind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 5.Mai.2011 Del på Facebook Svart 5.Mai.2011 sparte nesten 3 kroner per liter i fjor de gangene jeg fylte på land, bensinbudjsettet i fjor endte på rundt 40-50.000 så ble noen kroner spart, ca halvparten ble fyllt på land. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 5.Mai.2011 Del på Facebook Svart 5.Mai.2011 Ja ser slik ut. Får bore hull og fylle med silikon før jeg skrur fast beslagene. Er det noe som er bedre enn silikon til å tette med? Ikke bruk silikon, bruk Sikaflex el. Silikon mister vedheften etter en stund. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Sjøogvind Svart 6.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2011 Takk! :) Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 7.Mai.2011 Del på Facebook Svart 7.Mai.2011 tec-7 er supert i båt, den finnes også i transparang (da syntes ikke søl så lett) bensin: har montert 200liters fat liggende på hengeren med kuleventil og slange, tenkte og fylle i båthavna siden båten ligger lavere enn fatet så gjør fallhøyden sitt, 200 liter x 2-3 kr billigere blir mye gratis øl og grillmat på neste tur.. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Superkul Svart 8.Mai.2011 Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 bare husk på at det finnes lover og regler på dette med og frakte bensin hvorfor i alle dager skulle vi tenke på å finansiere havna eller marinaen ??? hvis jeg sparer 1000 lapp på og fylle på land når båten er på henger gir jeg god dag i hvem som får hva Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Molan Svart 8.Mai.2011 Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Fylte på marina (Kongen) i går, 20 øre dyrere enn på den lokale bensinstasjonen, det er det verdt. Enig i at det er viktig å støtte de få marina stasjonene som er igjen. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 8.Mai.2011 Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Slet med fylling i drøbakk og omegn nå i dag, hadde vært tur i moss og tønsberg og nærmet meg bingo fuel, litt rart at selv kortautomaten i drøbakk var stengt.. heldigvis fikk vi putret over til sætre og bunkret der, var flere fortvilte sjeler i drøbakk som prøvde finne måte å komme seg hjem.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.