Jump to content

Båt vinterklargjort av forhandler, varmtvannstank sprakk. Ansvar?


Captain Chaos

Recommended Posts

Skulle gjøre siste finish på båten i går før utsetting, men da jeg skulle fylle vann på tankene og skrur på pumpa hører jeg en tydelig lyd av rennende vann i motorrummet. Jeg oppdager da at det fosser vann ut av varmtvannstanken, som forøvrig er svært deformert.

 

Nå er saken slik at jeg betalte min lokale båtforhandler/marina for å klargjøre båten til vinteren, både motor, toalettsystem og vann osv.

 

Er "loven" og praksis klar på dette punktet? Er det marinaens annsvar og plikter de og dekke en ny varmtvannstank?

 

Det er vel åpenbart at de har "glemt" tanken eller ikke gjort jobben godt nok?

 

Jeg har ikke kontaktet marinaen enda, men hvordan går jeg best frem for å dekke dette?

 

/Chaos

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Som alltid er spørsmåla:

1) Kva er avtalt?

2) Har avtalemotparten oppfylt avtalen?

3) Er det avtalt ansvarsbegrensingar?

 

Forutsatt at dette er båtforhandlaren/marinaen sitt ansvar så må du nok tola frådrag for alderen på tanken.

 

Når pkt. 1 er avklart så ville eg freista med ein vennleg førespurnad først.

 

Har du betalt? Viss ikkje så ville eg venta med å betala til sp. var avklart.

 

 

Lykke til.

 

 

Ask

Link to post
Share on other sites

1. Avtalen var full vinterkonservering, innpakking og utendørs lagring på forhandlers/marinaens tomt

2. Tja, etter mitt skjønn var ikke båten tilstrekkelig klargjort.

3. Det har vi aldri snakket om...

 

 

Skal selvsagt prøve å ta opp dette på den pene måten men vil ha syn og innspill før jeg tar kontakt.

 

/Chaos

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Da vil jeg melde i fra at min kjære forhanlder/marina tok på seg fullt ansvar og kunne gå i nærmeste båtsjappe og plukke ut en ny bereder på hans regning. :flag:

 

Det ble ikke noen diskusjon vedr dette, trolig glemt å tappe tanken var svaret. I tillegg vil jeg påpeke at jeg har hatt full konservering og vinteropplag hos disse i 4 år på rad og ALDRI hatt noe å utsette på servicen eller gjennomføring av arbeidet.

 

Så da vil jeg gi full kredit og mine varmeste anbefalinger til Monic / Monic Yachting / Jonsrudhavna i Lillestrøm for utmerket service!

 

Så da var tråden min bortkastet i en hvis grad, men det er jo en erfaring delt. Alltid hyggelig når ting løser seg både fort og smertefritt, noe det IKKE altid gjør etter min erfaring...

 

MVH

Chaos

Redigert av Captain Chaos (see edit history)

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...