Jump to content

Hvordan snu en tresjekte opp ned?

sveinis

Recommended Posts

Jeg tror jeg heller ville satset på å vippe den over på siden og så jobbe på en side om gangen.

Men jeg har liten greie på konstruksjonen til slike båter, så ikke ta det for god fisk. Jeg bare ser for meg at det er mye enklere å få til, ennå få snudd den helt opp/ned uten at den tar skade.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Fra en gammel artikkel i Båtmagasinet. http://www.baatmagasinet.no/baatweb/cms.nsf/BladarkivoversiktWeb/F438257B97F276AFC12576180048121D?OpenDocument

Top IV er 7,40 m lang, 2,90 m bred

.

.

Det første Tore Ramberg gjorde var å ta ut motoren og snu båten opp ned. En tøff manøver av den typen Tore tar seg av om kvelden når alle andre har gått hjem.

Så vidt jeg husker snekret de en kraftig ramme rundt båten. Båten sto nærmest inne i to hjul som tok belastningen og sørget for at vindskjerm og overbygg ikke ble skadet.

Dette var/er en båt av cabincruiser-type. Det ble benyttet kran til snuoperasjonen.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Til slipingen er det like godt å løfte kjølen opp på noen korte blokker, og legge båten ned på ene siden, som da kommer svært langt ned, og den motsatte siden tilsvarende høyt opp og lett å arbeide med. Båten kan til og med legges slik at hele kjølen er fri, både når båten ligger på den ene og den andre siden. Men om dette er godt for plastleggingen er jeg usikker på.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...