Jump to content

Sot i kjøling på 10 hk Sabb


øyværing

Recommended Posts

Hei båtfolk.

Har søkt litt rundt men fant ikke det jeg søkte etter.

Har en 10 hk Sabb diesel 79 mod type G. Motoren går varm ved belastning, har ny termostat og pumpemembran (byttet for 3 år siden)

Termostaten ble tatt ut i går og testet. Den fungerte bra. Ble da oppdaget at det var sotvann på tanken. har ikke lekasje av kjølevann. Ble byttet kjølevann på motoren ved utsetting i April.

Det jeg lurer på er hva som kan være årsaken evt utbedringer. Motoren er som ny ellers.

 

Håper på svar :)

Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse

For livets glade gutter går solen aldri ned

Link to post
Share on other sites

Takk for svaret,

 

Har ikke merket luft bobler, men skal sjekke det.

 

Eksos lukter det, men har tørr eksos. Røret går rett fra lyddemperen og ut i øverste bordgang.

Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse

For livets glade gutter går solen aldri ned

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Har nå bestilt topp pakning, vann pakning og pakningen mellom topp og lyd demper.

 

Momentet til toppen har jeg, men det står ikke noe om rekkefølgen på boltene.

Noen som vet ?

Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse

For livets glade gutter går solen aldri ned

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...