øyværing Startet 7.Mai.2011 Del på Facebook Startet 7.Mai.2011 Hei båtfolk. Har søkt litt rundt men fant ikke det jeg søkte etter. Har en 10 hk Sabb diesel 79 mod type G. Motoren går varm ved belastning, har ny termostat og pumpemembran (byttet for 3 år siden) Termostaten ble tatt ut i går og testet. Den fungerte bra. Ble da oppdaget at det var sotvann på tanken. har ikke lekasje av kjølevann. Ble byttet kjølevann på motoren ved utsetting i April. Det jeg lurer på er hva som kan være årsaken evt utbedringer. Motoren er som ny ellers. Håper på svar :) Sitér dette innlegget Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse For livets glade gutter går solen aldri ned Link to post
Polarn Svart 7.Mai.2011 Del på Facebook Svart 7.Mai.2011 Høres jo ut som en defekt topp-pakning. Kommer det luftbobbler i vanntanken når motor går, lukter det eksos? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
øyværing Svart 7.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2011 Takk for svaret, Har ikke merket luft bobler, men skal sjekke det. Eksos lukter det, men har tørr eksos. Røret går rett fra lyddemperen og ut i øverste bordgang. Sitér dette innlegget Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse For livets glade gutter går solen aldri ned Link to post
Andreash Svart 8.Mai.2011 Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Trur ikkje ein defekt toppakning vil gje eksos i kjølevatnet. Då er det meir truleg pakningen mellom lyddempar og topp. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Mai.2011 Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 meir truleg pakningen mellom lyddempar og topp. Jeg mistenker også denne pakningen. Litt rart at det ikke forsvinner vann dog... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
øyværing Svart 22.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2011 Har nå bestilt topp pakning, vann pakning og pakningen mellom topp og lyd demper. Momentet til toppen har jeg, men det står ikke noe om rekkefølgen på boltene. Noen som vet ? Sitér dette innlegget Rana plast 530 med 40 mercury 4t. 18 Hemnesbygd snekke 10 sabb diesel (morild) 14 Ranaspisse For livets glade gutter går solen aldri ned Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.