Jump to content

Båtplassen min var opptatt når jeg kom hjem fra tur


HelgeO

Recommended Posts

Var noen timer på sjøen i formiddag.

Da jeg kom hjem i havna så jeg til min store overraskelse at noen hadde lagt seg i min bås og fortøyd grundig med mine 4 trosser :headbang:

Jeg har plass i en nokså liten og trang havn, og det er ingen ledige plasser der.

 

Da min plass var opptatt fikk jeg litt problemer med å fortøye pga nokså sterk vind og ingen utrigger å legge meg meg mot, var alene i båten i tillegg.

Klarte å henge meg bak en annen båt og kom meg i land og fikk flyttet den fremmede båten, det var en Uttern daycruiser på rundt 20 fot med 115hk påhenger.

Ingen lapp med beskjed, heller ikke navn og telefonnr på båten.

 

Jeg måtte streve nokså mye for å få lagt den båten ved siden av en privat utrigger og var ganske nære på å skrape opp siden på den mot propellen på en annen båt som jeg måtte passere.

 

Var nesten fristende å bare henge den løst på en bøye litt ute i havna, men tenkte at jeg kanskje kunne risikert problemer om det skulle skje noe med båten.

 

Jeg glemte selvsagt å notere reg. nr på båten i farten, dro tilbake til havna litt senere for å sjekke men da var den borte.

 

Hva gjør dere i slike situasjoner? Og hva slags folk er det som bare tar seg til rette på den måten?

Helge O

Link to post
Share on other sites

Dette har eg og opplevd. Men eg har longside-plass på flytebrygge, så eg la meg stille og rolig utenpå han. Før eg rakk å fortøye ferdig var han andpusten på plass. Satt oppe i eit hus og fulgte med i tilfelle nokon ville ha plassen.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Er en annen tråd om dette en plass, hvis du vil ha mange gode ideer.

Jeg stiller meg blandt dem som hadde funnet frem kjetting og låst båten fast i båtplassen. Lagt igjen telefonnr og beskjed til vedkommende om å oppsøke nærmeste minibank for å hente passende mengde kontanter :yesnod:

 

Er selvsagt ok å bruke båtplassen i en nødsituasjon, men da legger man igjen en beskjed.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...