Jernklumpen Startet 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2011 noen som har laget forbedringer eller ombygginger som er fint for andre med lik båt og få tips om? enten det gjelder plassering av varmer eller kjølevann fra motor til v.v bereder, o.l Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Åsabu Svart 7.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 Hvorfor ikke lage en tråd for alle Baylinere? 245,265,275 osv? Mye likt bare størrelsen skiller... Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 7.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2011 det er sant. har lagd luke på styrbord side bak før "trinn" som kan brukes til og gå over kanten . der har jeg montert varmeren eber d4, mye plass i skroget der, ca 40 cm breddeplass der. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
vidarp Svart 8.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2011 (redigert) Har gjort endel endringer på min 2855/285(nye typen 00 mod.) Batterier flyttet fram til rom bak kjøleskap pga.for baktung samt ledningsnett flyttet opp under golv/tak i motorommet for bedre plass på gulvet å mindre utsatt for fuktighet. Varmtvannstank flyttet max fram pga. vekt bak. Større trimflaps senket planingsteskel med 2 knop. Mont.luke på babord side foran stigtrinn pga.masse plass på baksiden til oppbevaring. Mont.luke på vegg under madrass i forpigg så en slipper å løfte madrass hver gang en skal ned i oppbevaringsrom. Mont.avtagbart lite rundt bord i buesoffa som også kan brukes bak. Skiftet fester til kalesjebøyler på ruteramme til syrefast. Skiftet lukelåser på luke bak til syrfast. Landstrømkontakt mont.bak for bedre tillgjenlighet. Rygg på bakre soffa er flyttet opp på bakvegg for bedre sittekomfor. Lagt teak/mahogny golv oppe i båten og samtidig lagd ny 2 delt motoromsluke så en slipper å rydde/flytte alt baki når en skal ned i kjeller'n. Alle org.koppholdere er byttet ut med syrefast. Radio/cd på instrumentpanel i tillegg til org.nede i kabin(fungerer kun på høytalere ute). Eberspächer D4 m.utak bakover + foran v.styreposisjon og ned i kabin. Vinsj foran m.50 meter kjetting og vinsj bak m.kun 30 meter kjetting(pga.vekt). Forlenget bakdør så den tetter helt ned til golv. Dette er noe av det jeg kommer på nå og flere endringer kommer. Er veldig opptatt av vekta bak for disse er baktunge med motor/varmtvannstank/ kloaktank/batterier osv...og min går lettere i plan enn org.nå og mere vekt skal framover samt kansje enda større trimplan,drømmen er planingsteskel på ca.14-15 knop. Nå har jeg 7,4 MPI og den er noe tyngre en 5,7/6,2 MPI som nyere mod.er lev.med. Redigert 8.Mai.2011 av vidarp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 9.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 Enig med ReginKroken her. Blant Baylinere i 2-serien er det vel stort sett bare størrelsen på uteplassen som skiller. Ut over dette er de i praksis samme båt. Spørmål i forbindelse med f.eks. 2855 vil være vel så relevant for 2655 etc. Sitér dette innlegget Link to post
Ervil Svart 9.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 Hei, denne tråden henger jeg meg gjerne på. Ettersom jeg har en 285 fra 2004 synes jeg det er greit at tråden er som den er, men vi kan jo se hvordan tråden utvikler seg. Det er vel ikke så stor forskjell på en 285 og en 265 fra samme år, mens en 2655 fra tidlig 90-tall vil ha endel andre løsninger. Jeg har bl.a åpnet/bygget om rekkverket foran for lettere ombordstigning og satt inn en inspeksjonsluke/åpning til tauverk/kjetting foran. Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 9.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 deler til og åpne baurekken foran kjøpte jeg på bauhaus for ca 1000.- trur vi må ha noen bilder på siden her av hva folk har gjort, litt lettere og skjønne hva man mener da. skal ta noen bilder neste gang jeg er utpå. vidarp, mye likt som jeg har gjort, luke under seng for lettere tilgang uten og krabbe under madrassen, montert noen led markeringslys på badeplattform, for og se anker o.l. ankervinsj på babord side på innsiden av skråen bak med rulle på badeplattformen. forsterker under i tak under styreposisjon, og stereo ved styreposisjon, infinity høytalere, alt kjøpt fra e-bay for 2000.- marine forsterker og høytalere. plukket ut micro og laget like dører i plexiglass og lakket svart, trengte med plass til mat, (har brukt microen 1 gang på 3 år) plotter fra garmin 720, felt inn rett over ratt , litt til høyre, passet supert. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Jernklumpen Svart 9.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 vidarp: hvor monterte du varmtvann berederen? på vegg til stikklugar? har du bilde av rygg til sofa bak? hva forlenget du bakdør med? eller byttet du ut hele med king starboard plate slik de har på maritim? bilde? Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Bayer Svart 9.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 (redigert) Har en Bayliner 2655(275) 2002mod med en steyr 256, har gjort noen modifikasjoner siden jeg kjøpte den: Motorrom: *sjøvannssfilter *diesel forfilter *Eberpacher D2 *Eberspacher defroster med sirc. pumpe via varmtvannstank og motor *Dedikert startbatteri med skille rele *ny 30AH lader Cocpit: *Led lys under salong, samt led pærer i orginale lys *Luke låser til motorroms luke *Flushmount Northstar kombiplotter *Flushmount Murphy helmview motor display *Led lys i instrumentlys *NMEA2000 nettverk mellom kartplotter, vhf og helmview Salong: *Ledlys i brønn samt led i alle orginale lys Ute: Byttet ut forskjellige beslag og fester til rustfritt. Her er noen bilder av litt forskjellige ting og tang som er gjort: Redigert 9.Mai.2011 av Bayer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cruiseliner Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Hvor får man enklest tak i plastdetaljer og øvrige deler til Bayliner? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Dette gjelder en 2655, men noe av dette kan sikkert også gjøres på 285(5) Forbruksbatteriene under L-sofaen. Batteriswitch under L-sofaen. Stuerom i "tomrommet" i overbygg. Vindu til stikkcabin. Litt penere koøyer i front (og på begge sider). Teak på badeplattform. Teakdørk i cockpit og "grabrail" som kan nås fra badestigen. Teak på fordekk og et par pull-push-pullere. Helly-Hansen kalesje. Respatex er ukult. Flipsete er godt når man må stå. Ut med teppe og inn med teak. Nytt ratt er også kult. Vinsj "måtte" jeg også ha. Har nytt bord i cockpit også. Det ligger noe teak i dashbordet også. Skal se om jeg finner noen bilder. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Whistler Svart 12.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2011 Der fant jeg et av gjennomgangen til fordekket også. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Jernklumpen Svart 20.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 monterte vindu til og åpne i stikklugar på babord side i helga, ble ganske fint.. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Jernklumpen Svart 20.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 baatplassen.no/bildearkiv/24/24338/a_doer.jpg ikke lett dette her.. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Jernklumpen Svart 20.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Jernklumpen Svart 14.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2011 lurte på og montere solcellepanel på targabøylen... noen erfaringer? Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Jernklumpen Svart 13.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2011 fikk plass til 2stk 20 watt fleksible solcellepaneler på targaen, monterte de på rørstumper så jeg får kneppet av\på kalesjen. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
TB2855 Svart 13.April.2012 Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 Skal montere defroster på min 2855 og kunne godt tenkt meg å legge opp eit stikk til en dyse som blåser fram på vinduet/skjermen forran styreposisjon. Har en plan men synes ikke den er god. Noen som har eit forslag hvordan dette bør gjøres? Gjerne bilde. Snart er sommaren her folkens Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Jernklumpen Svart 13.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 lurte på og bøye til med varmepistol ett grått rør eller firkantkanal, med hull mot vindu, og lime denne fast under vindu på styreposisjon, og evt koble til eberen. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
TB2855 Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 Lure på å legge opp en slange gjennom dashbordet fra rommet som ligger over, og innerst i stikkøya. Og ut i toppen som vist på bilde. (Må selfølgelig ha ei mindre dyse. Skal klare å trekke opp en 40mm slange. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
ole-m Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 Lurt på dette selv, men har såvidt tittet på det, og det er plass i mellom her, men den en veldig smal 4-5 ca tror jeg. Kan jo ha en vifteovn på dachen de få gangene det er behov for dette. Skal bytte en del på dachboardet i løpet av noen uker, så skal se om det går og legger en slange fra webastoen og opp her. Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 (redigert) Siste utgave av 285 virker jo litt fristende http://bayliner.com/page.aspx/pageid/132731/pmid/276224/285-Cruiser.aspx Mulighet for skikkelig brygge bak. Hvordan er disse båtene i litt sjø? Tenker på at de jo bare har 17 graders bunn. Og den porten bak. Kommer det sjø inn her om en surfer i litt medsjø? Redigert 15.April.2012 av Executive (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
ole-m Svart 15.April.2012 Link til dette innlegget Svart 15.April.2012 (redigert) De er kjempegode i sjøen til å være helplanere, jeg har en 285-2003 og den har 21graders bunnvinkel. De er mye bedre enn sitt rykte, og de er sikkelig solid bygget. Har kjørt sammens med en som har en scand balitc 29, og faktisk så tar 285'en sjøen bedre enn denne. Husk at i Amerika har de tøffere sjøforhold enn vi har her mange steder. Amerikanerene lager som kjent ikke noe "skrep". Har testa den i kattergat med 4 m bølger inn på skrå bakfra på skrå styrbord, kom ikke inn vesentlig vann inn i bakluka. Men bølgene slo godt over kalesjen ja. Båtene fra Bayliner kan anbefales så sant vi snakker om de større cabincruicerene, mye båt for pengene. Redigert 15.April.2012 av ole-m (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 16.April.2012 Link til dette innlegget Svart 16.April.2012 Sjø inn porten? Om værforholda er sånn at det er fare for at det kommer vann inn her er det andre ting du skal bekymre deg for, trur nok at porten er laget sånn hovedsaklig for å sleppe vann ut om du skulle får en sjø inn, muligens og for lufting. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
ole-m Svart 16.April.2012 Link til dette innlegget Svart 16.April.2012 jepp, god åpning under døra, og slår det en bølge oppi båten bak, renner det ut igjen her. den har også 4 sluk med 1 1/4" slange på hver ut av skroget for drenering bak. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.