Jump to content

Volvo Penta TAMD 41 med kaldstartproblem


deltamoss

Recommended Posts

Jeg har en Volvo Penta TAMD 41 A som er vanskelig å starte når den har stått og blitt kald. Jeg må kinne lenge og fler ganger før

den drar igang.Når den er lunken eller varm så svarver den igang umiddelbart.Prata med en bekjennt og han nevte at det kunne være dieselen

som renner tilbake når det har gått en tid? Er det noen som har erfaring med dette og i tilfelle det kan være dieselen som renner tilbake,

hva kan man gjøre med det?

Link to post
Share on other sites

Kanskje denne saken kan være løsningen?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

En stor takk til alle som har svart så langt. Det er en som nevner gløderør / forvarmer , men så vidt jeg kjenner til så

er det vel ikke forvarming på en TAMD41? Skal ellers sjekke opp dette med returrørene. Det var jo også interessant med denne

linken til SveinHa om røyk i fra TAMD41A.

Link to post
Share on other sites

Noen 41 motorer har glødespiraler i innsugningsmanifolden. Disse kan hjelpe noe men gjør ikke underverker...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

har nettopp sjekket ut dette med lekkasje Det ser ut til at det kommer luft i returen til tank når jeg kinner på den grønne.

Det bobler og koker før det eventuellt gir seg. Får ta å bytte ut kobberskiver og ettertrekke alle koplinger og klemmer.

Tror nok en kommer i mål da??????

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...