deltamoss Startet 8.Mai.2011 Del på Facebook Startet 8.Mai.2011 Jeg har en Volvo Penta TAMD 41 A som er vanskelig å starte når den har stått og blitt kald. Jeg må kinne lenge og fler ganger før den drar igang.Når den er lunken eller varm så svarver den igang umiddelbart.Prata med en bekjennt og han nevte at det kunne være dieselen som renner tilbake når det har gått en tid? Er det noen som har erfaring med dette og i tilfelle det kan være dieselen som renner tilbake, hva kan man gjøre med det? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 8.Mai.2011 Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Det kan være en liten lekkasje i returslangene fra dysene hvis disse er gamle og sprukne. http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7745630-23-19504D.aspx no23 her. Sjekk også at dieselfilteret sitter som det skal. Sitér dette innlegget Link to post
deltamoss Svart 8.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Takk for tips, jeg legger det i bunken for plausible muligheter.Mener du at dette bare skjer når den er kald og ubrukt innenfor en halv dag eller så? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 8.Mai.2011 Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Det tar litt tid før det rekker å bli noe særlig luft i slangene, så når den har stått en stund må dysene luftes. Anlegget er selvluftende via disse slangene, men da må du altså kinne en stund før du får start. Sitér dette innlegget Link to post
softice Svart 8.Mai.2011 Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Har du kikket på dine gløderør/forvarmer? Hilsen Jan Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 8.Mai.2011 Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Kanskje denne saken kan være løsningen? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
deltamoss Svart 8.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 En stor takk til alle som har svart så langt. Det er en som nevner gløderør / forvarmer , men så vidt jeg kjenner til så er det vel ikke forvarming på en TAMD41? Skal ellers sjekke opp dette med returrørene. Det var jo også interessant med denne linken til SveinHa om røyk i fra TAMD41A. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 8.Mai.2011 Del på Facebook Svart 8.Mai.2011 Noen 41 motorer har glødespiraler i innsugningsmanifolden. Disse kan hjelpe noe men gjør ikke underverker... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
deltamoss Svart 9.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 har nettopp sjekket ut dette med lekkasje Det ser ut til at det kommer luft i returen til tank når jeg kinner på den grønne. Det bobler og koker før det eventuellt gir seg. Får ta å bytte ut kobberskiver og ettertrekke alle koplinger og klemmer. Tror nok en kommer i mål da?????? Sitér dette innlegget Link to post
deltamoss Svart 10.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2011 Da var det i orden. Starter tvert igjen. Dro over alle slangklemmer , banjokoplinger + at satt på tilbakeslagventil mellom filter og pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.