Jump to content

2006 E-tec, problemer med turteller og tilt

Jan_V

Recommended Posts

Hei,

jeg har en 50HK E-tec, produsert i 2006. Motoren sviver som en klokke, men turtelleren (orginal merket Bombardier 776485) og tilt-instrument (orginal merket 775682) fungerer ikke.

Turtelleren har en 8-pins plugg som også gir info om olje nivå, trykk etc (disse fungerer) i tillegg til turtallet. Jeg har nå tatt ut instrumentet og gjort alle kontakter rene etc, uten at dette hjalp nevneverdig. Så er spørsmålet, er det instrumentet eller giveren som har tatt kvelden? Er det noen som har et koblingsskjema / testskjema som viser hvordan jeg kan teste instrumentet?

For tilt-måleren hjalp det noe med å rengjøre alle kontakter, fra å være "totalt død" og vise tilt helt nede, fyker den nå til værs, men gir ingen utslag uansett hvor mye jeg tilter opp eller ned. Samme spørsmål her, hvilket signal, og hvor for å teste om det er giver eller instrument som har tatt kvelden?

Jeg har foreløpig ikke rotet så mye inne i motoren, om noen har bra tips hvor jeg kan begynne å se her, så hadde det også vært glimrende!

Har lagt med noen bilder som viser instrumentene foran / bak:

imag0160.jpg

imag0154.jpg

imag0153.jpg

imag0151.jpg

Alle forslag mottas med takk :)

mvh

JanV

• 2 måneder senere...

99% sikkert at turteller tok kveld. Det endte at jeg var nød å skifte ut min. Jeg har klart å få liv i denne i et sesong ekstra med å spraye 666 Marine og litt 'juling'. Neste vår var den helt ferdig. Den kan sjekkes ved å koble diagnostikkprogrammet, da sender dette impulser som tilsvarer 2500 omdr. Er det ingen liv i telleren og alle koblinger er på plass så må den sannsynligvis skiftes.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...