Jump to content

Isolering av varmluft slanger


Leif T. Røbekk

Recommended Posts

Hei

 

På min 34 fots båt fikk jeg i forige uke byttet ut en liten bit av en gammel "orginal" slange som ser ut som at den er laget av papit/papp med ståltråd rundt.

Fikk da også isolert de 2 første meterene ut i fra min Eber D4 pluss, dett ga en økning fra 39 til 45 grader ut i fra dysa i byssa.

 

Anbefales :-)

Link to post
Share on other sites

de har jeg brukt og

der de ikke kan tres på er det bare å snitte plasten på langs; glavaen inni er allerede delt slik

så er der bare å brette rundt slangene med overlapp og tape med gaffa/duct-tape

skikkelig effektivt!

mvh

Leif

Link to post
Share on other sites

slangene må demonteres og trees forsiktig ned i utstrakt isolasjon...

Men eg synest det gav økt støy i utblåsningen....akkurat som om all lyd fra varmeren som tidligere fikk fordele seg, blir blåst ut sammen med luften. Min lokale båtpusher solgte meg dyser for defroster til bruk på eber'n, de smeltet ... så han måtte bestille andre dyser som var bereknet på dieselvarmer. Men eg har ikkje målt temperaturen. Varmt og godt iaffal :thumbsup:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Kuttet ei 0,5 liters brusflaske som jeg tapet på slangen (75 mm) når jeg tredde på

isolasjon fra Seatronic, hvis det kan kalles et triks så har jeg mange!!!

 

Bra triks - det der må lette en del - men var det med eller uten kork? :smiley:

Kom igjen med flere triks - er en hund etter ny kunnskap....

 

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei

Kuttet ei 0,5 liters brusflaske som jeg tapet på slangen (75 mm) når jeg tredde på

isolasjon fra Seatronic, hvis det kan kalles et triks så har jeg mange!!!

 

Nils

 

Jupp, dette er det samma som jeg gjorde :-)

 

Etter at brusflasken er tapet fast på slangen, knyttet jeg en ledning rundt korken på flasken, så tapet

jeg enden på en tomstok som jeg tredde igjenom isolasjons strømpen, da kunne jeg "dra" strømpen over slangen :-)

 

 

mvh

 

Leif T.

Redigert av Leif T. Røbekk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...