Erik Startet 9.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2011 Jeg har en seilbåt, med ett NOR tall i seilet. Ser at de fleste andre seilbåter også har dette merket i selinene sine. Har tenkt at dette har noe med regatta seiling eller noe slikt å gjøre, men nå er jeg blitt i tvil, for det finnes jo ett skipsregister som heter NOR. Dette NOR registeret har jeg funnet i bla artikler rundt Lundegruppen konkursen, der båtene var registrert på dem som er konkurs selv om de jo hadde blitt kjøpt og betalt av nye eiere. Så da lurer jeg på om kanskje skuta mi også kan være registrert på en annen eier enn meg ? Jeg kan ihvertfall ikke huske å ha 'omregistrert' båten da jeg kjøpte den, og jeg har heller ikke motatt noe årsavgift o.l. på den. Båten har IKKE merke fra småbåtregistreret, og da jeg kjøpte den brukt, og jeg har skjønt at å få registrert en bruktbåt der er vanskelig, har jeg ansett og trodd båten var uregistrert, men nå er jeg alså i tvil her Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
S/Y Emma Svart 9.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 (redigert) Hei! Du kan søke i skipsregisteret og sjå om båten din er registrert der: http://www.nis-nor.n...tuelleData.aspx Du kan også søke på seglnummeret ditt i Norges Seilforbund: http://www.seiling.org/organisasjon/index.do (Obs! Dette er ikkje Skipsregisteret) Redigert 9.Mai.2011 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
ravddo Svart 9.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 NOR merket i seilet er seilnummer til båten og er unikt i verden. Dette nummeret knytter deg til evt målebrev og skal identifisere deg når du seiler regatta. Det er Norges seilforbund som administrerer dette registeret. Det koster å få nytt seilnr men omregistrering koster ikke noe. Når man seiler LYS er det et register på www.seiling.org som båten knyttes til eier men det er kun for eier til målebrev, og man kan ikke hevde eierskap til båt på bakgrunn av dette registeret. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Honduras Svart 9.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2011 Båten har IKKE merke fra småbåtregistreret, og da jeg kjøpte den brukt, og jeg har skjønt at å få registrert en bruktbåt der er vanskelig Neida, båten din er fra 2004, så historikken bør være brukbart oversiktlig. Så lenge du kan fremvise hvem som har eid den fra den var ny, er det å få den registrert grei skuring. Vil anta at det på syv år ikke har vært mer enn to-tre eiere. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Erik Svart 10.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Hei! Du kan søke i skipsregisteret og sjå om båten din er registrert der: http://www.nis-nor.n...tuelleData.aspx Finner det ikke der. Hvor legges det inn i søket ? Cin ? HIN, eller hva ? Du kan også søke på seglnummeret ditt i Norges Seilforbund: http://www.seiling.org/organisasjon/index.do (Obs! Dette er ikkje Skipsregisteret) Fant den der. Betalt lisens til 2006. Men det trenger jeg vel bare for å seile regatta (og det blir lenge til :-) Neida, båten din er fra 2004, så historikken bør være brukbart oversiktlig. Så lenge du kan fremvise hvem som har eid den fra den var ny, er det å få den registrert grei skuring. Vil anta at det på syv år ikke har vært mer enn to-tre eiere. 2 Eiere, og jeg har ihvertfall kontakt med siste. Så det er nok sporbart. Men har det noen hensikt å legge arbeid i det? Og vil det overstyre evt andre registreringer som er på båten fra før ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
quantumduck Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 2 Eiere, og jeg har ihvertfall kontakt med siste. Så det er nok sporbart. Men har det noen hensikt å legge arbeid i det? Og vil det overstyre evt andre registreringer som er på båten fra før ? Det er vel omvendt, dersom båten er reg. i Skipsregistret på annen eier har du et potensielt problem, eksempelvis om det er heftelser på båten. Var dette som var tilfellet i Lunde-saken, solgte båter stod fortsatt registrert på Lunde i Skipsregistret, og da kunne konkursboet inndra dem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.