Jump to content

Offshore Navigator og Tiki ???


Haba

Recommended Posts

:confused: :confused:

 

Hei, håper på litt veiledning.

 

Har en smule erfaring med offshore navigator og BSB kart. Har nå lastet ned demoversjonen av Tiki og snust litt på den.

Men nå er jeg blitt confused. Kjenner jo ikke Tiki, men synes den ser OK ut.

Dere som kanskje kjenner begge, skal jeg fortsette med Offshore og bli mer kjent med det eller er der noen fordel å gå over på Tiki ??

 

hilsen Haba

med båten i opplag.

Link to post
Share on other sites

Jeg har brukt offshore navigator med BSB-kart en stund og er godt tilfreds med programmet. Har også sett andre programmer i bruk i andre båter, har ikke funnet noen grunn til å skifte kartprogram.

Etter hvert som jeg har lært å bruke de mulighetene programmet har, er jeg blitt mer fortrolig med bruken og valgene i menyene.

Bruker bl.a å skrive kommentarer i kartet, overfører også ruter til og fra GPS.

 

Så nettopp i siste nr av Båtmagasinet en artikkel "Kan vi stole på PC-kart", der det vises til feil som selve kartprogrammene lager. Her kom Tiki og offshore navigator godt ut.

 

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Jeg har brukt Tiki i hele sommer, og er veeldig fornøyd.  Spesiellt godt fornøyd er jeg med brukergrensesnittet.  Har så vidt prøvet Offshore navigator og Ozi explorer, men jeg personlig synes Tiki er mye bedre å betjene, særlig når du er "utpå"...store og gode menyer etc.  Man har kanskje flere muligheter i Ozi og Offshore mht "kjekt å ha" så det blir vel litt smakssak her. En ting er sikkert: Han som ligger bak Tiki er en veldig hyggelig kar, har vært en del i kontakt med ham og kommet med forslag til forbedringer...... :smash: Alle henvendelser besvares kjapt.

 

Understreker at dette er min personlige mening om Tiki, ikke et vondt ord sagt om Ozi eller Offshore Navigator

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...