Windy 22 HC Startet 9.Mai.2011 Del på Facebook Startet 9.Mai.2011 Skal bytte raisere på min Mercruiser 5.0 LX V8 220HK, fra 95' med ferskvannskjøling. Det er kun impeller i drevet, ikke noen ekstra sjøvannspumpe. Har fått tips om at jeg også bør ta av manifoiler i samme prosess for å rengjøre/rense disse. Andre sier at det holder å kun bytte raisere, la resten stå. Manifoilene er jo også ferskvannskjølt. Noen som har innspill til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Windy 22 HC Svart 12.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Håper noen kan svare meg på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Jeg formnoder det er en blokkeringspaking (som holder kjølevesken nede i manifoldene) mellom riserne og manifoldene som sikkert må byttes når du får av riserne(albuene). En gløtt og litt godt lys ned i manifoldenes kjølekanaler vil sikkert gi deg en pekepinn om noe må gjøres med disse. Legger ved et bilde av toppen av en saltvannskjølt manifold... Som du ser er det en oppbygging av rustperler i langs kanten av eksosutløpet. Sannsynligvis er disse et resultat av at noe saltvann i dråpeform finner veien tilbake fra bukkehornet ved kjøring på lave turtall. Derfor er det også anbefalt at de siste 5-10 minuttene av hver tur går på minst 1500 rpm for å blåse disse dråpene ut. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Windy 22 HC Svart 13.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2011 Grøss. Får satse på at det ikke ser sånn ut. Har tenkt å kjøre systemrens både på ferskvannsiden og saltvannsiden. Burde vel egentlig også sjekke termostat og skylle vaske den, evt kjøpe ny. Greit. Da er det vel bare å gyve løs. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.