Cummins Startet 9.Mai.2011 Del på Facebook Startet 9.Mai.2011 Hei Har nettop installert eit nytt bravo 2 drev og cummins mercruiser qsd 4,2 l 320 hk. Ut av drevet kjem det 3 sett ledningar,eit til mercatode (med plugg), eit til trimsensor (med plugg), men SÅ eit par med ledningar som har ho og hann rundstift??? Er det nokon som veit kvar desse skal koblast til?? Eg finn ikkje ein einaste beskrivelse nokon plass, verken på nettet eller i manualar om beskriv nettop desse to ledningane.Håpar nokon her veit kva eg snakkar om. mvh Frustrert bravo 2 mann Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 9.Mai.2011 Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 De skal til trimpumpen. Er vel til å stoppe pumpen når drevet er helt oppe tror jeg..... Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 9.Mai.2011 Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 Det tror jeg også , koblet dette nå i helgen på et Bravo 3 . Ledningen kommer fra limit switch på drevet og skal kobles til pumpen. Sitér dette innlegget Link to post
Cummins Svart 9.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 Eg har sjekka rundt på trimpumpen, men eg finn ikkje nokon tilkoplingsmuligheit der utover den ferdige pluggen frå ledningssettet levert med motoren. Den som kjem frå den "svarte boksen". Trimpumpa fungerer også, i lag med instrumentet som viser posisjon på tiltinga. Kan det vere endringar på motor i forhold til bravo 2. Motor er 2010 modell. Eg blir gal snart :-(. Sitér dette innlegget Link to post
`Laffen Svart 9.Mai.2011 Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 antar at trim bryteren din er "totrinns" dvs at du kan trimme et stykke, men for å få full tilt (løfte skruen ut av vannet) så må du trykke ekstra... trim limit (montert på bb side av drevet)regulerer hvor høyt du kan løfte drevet før du må trykke inn "trinn 2" Ergo antar jeg at ledningen på ett eller annet vis er i kontakt med trim bryteren din... Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 9.Mai.2011 Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 Vet ikke om det er standard, men på min er kontaktene en snau halvmeter fra trimpumpa i ledningsbunten. Sitter en liten plast-brakett på vangen som disse festes i. Du får følge ut ledningene fra braketten. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 9.Mai.2011 Del på Facebook Svart 9.Mai.2011 Synes å huske at det var noe sånt på min også, som e monterte i 2006. Ble ikke brukt....fartsmåler tipper e Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Cummins Svart 10.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2011 Ingen ledige ledningar på trimpumpa (som H på tegninga) desverre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.