Jump to content

Kjøpe gummibåt


jdahl

Recommended Posts

Har fått tilbud om en Quicksilver 270 2000 mod, med en 4 hk merkury 97 mod, til 6000,- er dette en bra pris, båt og motor ser bra ut og skal være lite brukt, Har en bekjent som bekrefter dette.

Har også hørt at disse 4 hk, kan lett oppgraderes til 5 hk, stemmer dette.

 

 

Har begynt så smått med oppussingen av båten innvendig nå,

 

GLEDER MEG TIL SOMMEREN.

 

 

Dahl

Link to post
Share on other sites

Oppgradering til 5hester er svært kurant. Det burde du kunne gjøre selv, men det er litt trikcky. Gummibåten kjenner jeg ikke, men vi har vurdert å bytte ut Zodiacen og når det skjer er Quicksilver en av de som skal vurderes. Er dette en båt med dørkplater? Isåfall, sjekk platene nøye m.h.t. at all malingen/lakk fremdeles er på platene. Viktig fordi disse platene blir ofte liggende lenge i vann. Lykke til..................................

Link to post
Share on other sites

Min svoger har en liten Quicksilver med en 5 Hk Mercury på.  Den er 2-3 år gammel. Er usikker på om det er akkurat samme modellen.

 

Når min nevø på 12 år bruker denne får min søster helt hetta. Hvis det ikke er helt speilblankt på sjøen hopper og spretter båten noe voldsomt. Den reiser seg også mye. Det virker rett og slett som om den er for kort.

 

De har forsøkt å legge en stor stein fremme men da det er små muligheter for å få festet denne var forsøket rimelig mislykket.

 

Vil anbefale at du om mulig får prøve Quicksilveren på sjøen før du kjøper.

 

 

Mvh.

Espen

Link to post
Share on other sites

Mitt inntrykk er at dette Eppa forteller ikke er spesielt for Quicksilver. Dette er opplevelser "alle" får når vi snakker om så små gummibåter. Noe av dette kan nok avhjelpes ved å tilte motoren inn et hakk eller to. Forøvrig er det svært viktig å bruke nødstoppsnoren riktig, slik at motoren kutter hvis føreren faller i vannet. En ting til, sjekk at nødstoppen virker. :yesnod::lol:

Link to post
Share on other sites

Har hatt en slik i mer enn 10 år, båten er slitesterk og bårer mye last. Min båt har kryssfiner dørk, denne må år om annet tas i land for tørking, pussing og lakking. Båten planer med ca 120 kg last ombord. (4 hk Mercury)  Eneste ankepunkt er at båen er litt tung å hantere. Vekt uten motor er ca. 41 kg. Mercuryen er heller ikke av de letteste, 22 kg. :crazy:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...