Jump to content
Norfront

Makrellen har kommet til Vestlandet!

Recommended Posts

Norfront   
Norfront

Makrellen har kommet til vestlandsfjordene, så nå er det bare å slippe alt annet, og komme seg ut på fjorden! :thumbsup:

Erling P   
Erling P

Makrell i Vestlandsfjordene?

Da kan man fylle opp fryseren med AGN til høsten :thumbsup:

Det er ikke mat for meg.

Regina III   
Regina III

AGN til høsten :thumbsup:

Det er ikke mat for meg.

Er det ikke utrolig hvordan enkelte kan ødelegge for seg selv?

Tenk å nekte seg selv sommerens store gastronomiske opplevelse!

Og så bruke den til AGN da, antakelig for å prøve å fiske opp noe som ikke smaker på langt nær så godt.

cheetah   
cheetah

Liker heller ikke makrell. Hadde ikke noe sånt når jeg var liten der jeg er fra. Det er torsk og uer som er min favoritt :thumbsup:

RanaPlast15   
RanaPlast15

Har kun fått 1 napp og 2 større lyr hittil i år,men viss dette stemmer lover det jo bra ! :)

Sjølyst   
Sjølyst

Makrell smaker helt ypperlig :yesnod: . Hvilke Vestlandsfjorder er det snakk om? Vanligvis begynner jo ikke makrellen å bite før et stykke ut på sommeren på Vestlandet?

Erling P   
Erling P

E

Tenk å nekte seg selv sommerens store gastronomiske opplevelse!

Og så bruke den til AGN da, antakelig for å prøve å fiske opp noe som ikke smaker på langt nær så godt.

Fikk nok av makrell under oppveksten i kr.sand.

bruker den til teinemat etter krabbe hele året og lineagn etter lange/brosme og uer vest for Sotra.

Fisk det er Blodfersk Torsk med tilbehør (max 15 min gammel.har den i mær så det er bare å hente den når potetene

koker.Det er mat for ganen.Men vi er jo alle forskjellige,og godt er det. :thumbsup:

Proxor   
Proxor

makrell er morro og fiske, tunfisk hadde vert kjekkt og fiske på stang, noen her som har fått det? står på wikipedia: Makrellstørje (Thunnus thynnus), også kalt tunfisk, er en fisk i makrellfamilien. Den kan bli opptil tre meter lang og veie hele 500 kg.

Makrellstørja er utbredt i alle varme hav over hele jorden, og i juli–september kan den forkomme langs norskekysten, opp til Finnmark i nord.

så den besøker oss den også ser det ut til?

Redigert av Kurt-Inge

Espenok   
Espenok

Jeg er oppvokst i et hjem der makrell har blitt sett på som ufisk. Er vel egentlig slik i hele Nord-Norge. Makrellen spiser visstnok de som kommer bort på havet ifølge min gamle tante på 75 år. For en 5 års tid siden trosset jeg alle "advarsler" og tok med noen fine makreller hjem etter en flott fisketur på yttersia (fikk masse fisk, så makrellen ble ikke tatt med hjem i mangel på noe annet). Makrellen fikk trekke i en kasserolle med vann og laurbærblader. Spiste den med potet til. En utsøkt matfisk i mine øyne!

RanaPlast15   
RanaPlast15

Nå har det jo vært 23-24 grader her i Sogn og rundt 15 grader om nettene så kansje derfor den er kommet? ;)

Eureka   
Eureka

Dette var tidlig gitt!! Trådstarter, hvor på vestlandet er det du vet makrellen har kommet?

Her til Ålesund, Borgundfjorden, kommer makrellen normalt første uka i august.

Da jeg var på sjøen i går opplevde jeg noe rart i 22-tiden. Lå mellom langevågsholman og plutselig begynte det å vake ekstremt rundt båten. Det "kokte" ikke i vannet, slik det gjør når jeg vet det er makrell og den jager bytte. Tror jeg får ta med fiskestanga neste gang bare for å ha den liggende i bakhånd :) Makrellfiske er gøyest med stang og sluk.

Proxor   
Proxor

makrell er godt med rømme, rømmen må selvsagt røres ut i sukker for min del for at rømmen skal bli god:)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn