Jump to content

Hvor få tak i 25mm finer til akterspeil på rib?


båt og rib

Recommended Posts

Hei jeg har en rib som trenger et nytt akterspeil. jeg trenger en brun finerplate som må være 25 mm tykk og 1*1 meter. er det noen som vet hvor jeg kan få tak i noe sånt? :headbang: den gamele plata var helt råtten så den kasta jeg, men båten er ellers i tipp topp stand. :sailing:

den har ikke fast bund så det er egentelig en gummi båt.

 

PS. er det noen som vet om noe kjempebra lappe utstyr til PVC matriale i ribben?

 

cimg5123.jpg

 

cimg5120.jpg

 

cimg5121.jpg

 

cimg5122.jpg

 

:confused::confused::confused: :confused:

Link to post
Share on other sites

Finerplate får du i trelast-sjapper som maxbo, thaugland osv. Pass på at den er vannfast, og når du har skjært den til må du pensle på et middel i kantene (husker ikke hva det heter i farten) som gjør den vannfast der.

 

PVC-lappeutstyr får du i de fleste båtbutikker. Først, vær helt sikker på at båten er i PVC og kjøp så lappesaker som er laget for det. Det MÅ være to-komponent lim, erfaringsmessig det eneste som holder. Følg så bruksanvisningen slavisk, la det tørke minst så lenge som det står, uten trykk på innsiden osv. før du blåser den opp igjen når det har tørket skikkelig. Gjør det nøye og etter boka så slipper du å gjøre det to ganger :thumbsup:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...