Jump to content

hjelp til mont innv giver ekkolodd garmin


Superkul

Recommended Posts

har en garmin 525s og kjøpte en innvendig giver og skjønner ikke helt engelske bruksanvisningen

har limt fast "røret" i bunnen og det står jeg skal fylle 71 ml propylene glycol hva er det ??? eller hva annet kan jeg bruke??

 

skjønte det dithen at den skal vinkles og vris til toppen på giveren er vannrett og det tok jeg sef høyde for når jeg limte fast røret

Link to post
Share on other sites

det er litt maling i bunnen (org malinga) må det vekk eller spiller det mindre rolle??

Skal ikke spille noen rolle så lenge det ikke er luftblærer i den malinga.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Link to post
Share on other sites

Du kan bruke en hvilken som helst veske og det vil fungere fint, grunnen til frostveske er selvfølgelig at det ikke skal fryse på vinteren og ødelegge giveren/holderen.

Om matolje er frostsikkert vet jeg ikke, gå for frostveske så er du sikker.

Som egilwh skriver så er det viktig at det ikke er luft under giveren, da vil ikke ekkoloddet fungere eller fungere dårlig.

Strålene/signalene fra giveren må ha et fast medium og gå gjennom.

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...