Macanix Startet 9.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2011 Hei.. Jeg lurer på hvorfor disse båten er priset til 300.000 +++. Jeg driver og ser på båt og lurer på hva folk mener om hvorfor disse båtene er priset så høy i forhold til ramin 785, og sånn. Ser at de kanskje har den beste løsningen i en snekke på 26 fot. men at du har ferdig redd seng og kan bare trekke gardin foran på dagen. Men er det folk som tror de kan kreve gull og grønne skoger for disse båtene eller er dette reelt ? Hva mener dere disse er vært ? ser jo at ingen blir solgt da så det sier vel sitt. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Bare husk på at en ting er pris oppgitt; noe annet er i mange tilfeller pris oppnådd. Ikke uvanlig å ende 10-15% under prisantydning. Skal du kjøpe båt nå har du gode forhandlingskort på hånden; iallefall hvis selger virkelig har tenkt å selge båten....det er jo noen som legger den ut for salg for gammel vanes skyld. Flere båter justeres jevnlig nedover i pris nå for å bli solgt. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
index Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Jodaen er vel en halvplanende snekke, med relativt stor motor. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du synes dette er dyrt, jeg synes dette høres helt kurant ut for en halvplanende snekke av kurant merke med god planløsning. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Dette er populære og gode båter. Jeg syns det er mye båt for pengene. Men jeg syns det virket som om det var relativt lite avvik på de båtene med motor av nyere årgang i forhold til de med gammel motor. Tar man en titt på utstyr og oppgraderinger ellers vil vel et par av båtene skille seg ut som gode kjøp Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
jada Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 (redigert) For etpar år siden ble endel av disse avertert for nærmere 400' og også over det. Så prisene har rast nedover de siste to årene. Redigert: Oooopss, ser at noen fortsatt ligger tett opptil 400'. Men som andre skriver; det spørs hva prisen bli ved et evt. salg Redigert 10.Mai.2011 av jada (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Macanix Svart 10.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Ja men ser jo man får en Ramin 785 for 175 med god motor. ikke så stor dette er vel også en halv planene båt ? vis du setter en 200hk i en ramin så går jo den også 20 knop.. samme med windy 26??? men disse båten er veldig mye billigere i pris ! Index : skal du selge en joda siden du sier sånn ??=) hehe.. en joda koster det samme for 5 år siden som den gjør i dag... Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Anton Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Har hatt Ramin 785 selv, og det som jeg synes var forferdelig dumt med den, var at der var kun ett sete i fartsretningen, samt at man måtte legge ned bordet i kabinen for å få noenlunde brukendes seng... Sitér dette innlegget Link to post
Macanix Svart 10.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 Noen av raminen har den løsningen du sier med bare en stol.. men ingen av de som er tilsalgs på nett nå. men er dette båten vært 150.000 under jodaen ????? siden ramin er jo fabrikk bygd og mange av jodaene er halv fabrikat. men dette har vel ikke noe og si for pris.. derfor så mange forjelige motorer i jodan for den kom originalt med vp vis det var fra fabrikk . Men hvordan båt kan du sammeligne jodaen med ? Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 10.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 mange av jodaene er halv fabrikat. Hvor har du dette fra? Det var ukjent for at Joda 8100 har blitt produsert som halvfabrikat. Sitér dette innlegget Link to post
Macanix Svart 10.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2011 dette ble fortalt til meg av en som har god kjennskap til joda her i grimstad .. og han sa det ble levert ganske mange av de.. men jeg skal ikke si det for sikkert .. jeg har ikke peiling. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2011 Ja men ser jo man får en Ramin 785 for 175 med god motor. Index : skal du selge en joda siden du sier sånn ??=) Den Raminen til 175 er vel heller lavt priset, og et dårlig sammenligningsgrunnlag sånn sett. I tillegg så er Jodaen mer kjent i markedet, har kanskje bedre løsninger (uten at jeg kjenner løsningene i noen av dem), bedre sjøegenskaper m.m. Men det er markedet som bestemmer, og hvis det er så at man må ned i halvparten av prisen på en Joda for å få solgt en Ramin så sier det sitt om sistnevnte. Og nei, jeg har ingen Joda å selge. Jeg skjønner bare ikke helt poenget med å prøve å "snakke ned" prisen på populære båtmodeller, de blir uansett solgt til den pris markedet er villig til å gi. Og har man en ukurant båt så må man vanligvis strekke seg lenger ned i pris for å bli kvitt den. Min forrige snekke var en Sagen 730, i det store og hele med samme løsninger som Nidelv 24. Og i beste fall verdt halparten av Nidelven. Helt greit etter mitt syn, selv om man får "mye båt for pengene" så vil den fortsatt være like ukurant og like lite verdt når man skal selge igjen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.