Jump to content

Kjøpe eldre Yamaha 25 hk påhenger, hva bør man passe på?


Smiley

Recommended Posts

Mens vi venter på Kina-rib`n så har jeg kommet over en 94 mod Yamaha 25hk med el-start. Motoren har ifølge eier kun gått i ferskvann, og har så langt vært problemfri. Hva bør jeg kikke etter / passe på ved kjøp av denne?

Det er nok fortsatt en måned igjen til båten kommer, så jeg har også god tid til å klargjøre motoren. Er det ting jeg med fordel kan gjøre for å stille med en så driftsikker motor som mulig? Selv har jeg notert meg; impellerskifte, gearoljeskifte, pluggskifte, kompresjonstest(for å finne om jeg trenger proffhjelp), generell rengjøring utvendig /innvendig. Noe mer??

Ungen burde vel kunne ha en grei motor her?

Redigert av smiley (see edit history)

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Spander en ny drivstoffpumpe og ny bensinslange mellom motor og tank også. Kjøp helst originalt....

"Ungen" bør kanskje være med på dette for å få lære seg litt om slike ting?

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...