Guest Kaptein Fredrik Startet 10.Mai.2011 Del på Facebook Startet 10.Mai.2011 Hei godtfolk. Jeg var på Ekebergmarkedet på lørdagen som var, og da kjøpte jeg 2 påhengser. Der den ene var en Evinrude, som er nesten prikk lik min gamle Johnson 3hk fra 1963. Men til saken, så kommer det ikke noe gnist. Vi har prøvd ut forskjellige triks for å sjekke gnisten, men den er ikke der. Jeg har begynt å demontere alle deksler og svinghjulet. Det er magnet og stifttenning som det er på snekkemotorer. Stempelene satt helt dønn fast på motoren, og jeg har nå fått løsnet de med WD-40 og dunket forsiktig med en treflis på de. Her er motoren, og det jeg har gjort så langt: Har dere tips til hva jeg bør sjekke? På forhånd takk Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 10.Mai.2011 Del på Facebook Svart 10.Mai.2011 Bruk en platinafil eller bruk ett fint vannslipepapir og fil rein stiftene . Juster til 0,5 åpning. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 10.Mai.2011 Del på Facebook Svart 10.Mai.2011 Ein magnet som har stått lenge, og kanskje ikkje heilt tørt, kan ha godt av ei overnatting i steikeovn på ca 125 grader. Odøren rundt steikeovnen vert etter dette neppe den heilt beste. Hvis magneten er altfor fuktig, kan startforsøk ha ødelagt den. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 11.Mai.2011 Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 Takk for gode tips. Stiftåpningen justerte jeg opp til 0,5mm så nå er det pen og riktig gnist Begge magnetene er sprukket i plasten, men det kommer gnist ihvertfall. Men så er det neste problemet å få start på hele greia uten å måtte skru på forgasseren. Forgasseren lekker alle steder det er pakninger Tusen hjertelig takk for hjelpen Mvh Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 11.Mai.2011 Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 alle pakninger her er av kork så de er nok ødelagt alle sammen!! Inne i mitten på forgassern er det en kork ring : vist den ikke er i orden får du aldri denne motorn til å gå bra !! Den hindrer bensinen i å komme forbi hoveddysen uten for dysehullet Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Etter en liten titt på motoren så ser pakningene ut til å være av gummi, men jeg må uansettt lage nye. Jeg skal prøve en gang til å starte den, med litt bensininnsprøytning i tennplugghullet. Starter den ikke, så begynner jeg på å demontere gasseren. Takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.