Jump to content

diesellekkasje,ford 2025 1985

Scand 360 dc

Recommended Posts

Hei, har en ford 6 cyl 2025 127hk fra 1985. Motoren har gått prikkfritt de 25 timene jeg har brukt den(kjøpte båten i høst). I dag var jeg ute på en to timers kjøretur men oppdaget at det lakk diesel når jeg kom til hjemhavna. Ser at det pippler ut fra dieselpumpa(høytrykksiden). Det kommer seks dieselrør fra pumpa som går til dysene. Røra sitter på en måte i en mutter som det er hull i,(for røret).Det ser ut som det kommer diesel ut mellom mutteren å røret. Jeg rakk ikke få kjent på mutteren før jeg reiste hjem i dag,Ligger trangt til. Det første som slår meg er at det har sikkert vibrert seg løst,men er det bare å stramme til mutteren igjen? Så ut som om det kun var på en av røra det lakk.Her har det vert helt tett frem til nå,det er jeg sikker på. Takk for svar.

har vert å skrudd litt nå,det viser seg at dieselrøret på cyl nr 1 er knekt..... Har snakket med haugen maskin på langhus å han hadde et brukt et men var usikker på om det var likt!!!kjører dit i morgen vist ikke jeg får tak i det noe annet sted. Ingen som har et komplett rør m dyse?? Det er en oljesmurt(egen olje)dieselpumpe.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...