Scand 360 dc Startet 10.Mai.2011 Del på Facebook Startet 10.Mai.2011 Hei, har en ford 6 cyl 2025 127hk fra 1985. Motoren har gått prikkfritt de 25 timene jeg har brukt den(kjøpte båten i høst). I dag var jeg ute på en to timers kjøretur men oppdaget at det lakk diesel når jeg kom til hjemhavna. Ser at det pippler ut fra dieselpumpa(høytrykksiden). Det kommer seks dieselrør fra pumpa som går til dysene. Røra sitter på en måte i en mutter som det er hull i,(for røret).Det ser ut som det kommer diesel ut mellom mutteren å røret. Jeg rakk ikke få kjent på mutteren før jeg reiste hjem i dag,Ligger trangt til. Det første som slår meg er at det har sikkert vibrert seg løst,men er det bare å stramme til mutteren igjen? Så ut som om det kun var på en av røra det lakk.Her har det vert helt tett frem til nå,det er jeg sikker på. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 10.Mai.2011 Del på Facebook Svart 10.Mai.2011 Kan nok lønne seg å trekke til rørene og tørke av etterpå. Så kan du starte opp og se om det hjalp. Har samme motorene selv. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
cantina Svart 10.Mai.2011 Del på Facebook Svart 10.Mai.2011 Jeg har hatt samme problem på samme motor. Det viste seg og være koplingen mellom dieselrør og pumpa, kjøpte ny kopling og tetningsring lånte verktøy til å bytte koplingen. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 10.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2011 har vert å skrudd litt nå,det viser seg at dieselrøret på cyl nr 1 er knekt..... Har snakket med haugen maskin på langhus å han hadde et brukt et men var usikker på om det var likt!!!kjører dit i morgen vist ikke jeg får tak i det noe annet sted. Ingen som har et komplett rør m dyse?? Det er en oljesmurt(egen olje)dieselpumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 11.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 Hei igjen. da er nytt(brukt) rør montert og motoren går som en klokke..... Tappet olje fra dieselpumpa og det var ikke mye igjen på den,pluss at det var nesten bare diesel isteden for olje. ikke bra, men godt å få byttet olje på den. nå går den pent igjen...:) Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 11.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 Skrev feil i starten,det er jo en ford 2725. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.