Jump to content

Thermic varmer 12v


Birchwood 320

Recommended Posts

Har en slik på hånden.. Noen som vet om dette er bra greier.

 

Thermic varmer 12v

900-2000watt

Den er i fra 07-05-93 og er nettopp tatt service på

3000 spenn..

Billigt eller dyrt??

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Går ut fra det er lampeolje varmer ?? Min Termic varmer er fra 1980. Sviver som ei klokke enda. Tenner hver gang, og støyer mindre enn mange andre nyere jeg har hørt.

Kan ikke tro annet at til den prisen vil du få en varmer som vil kunne leve i mange år fremover enda.

 

GeV

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Thermic.. Parafinbrenner? Har den ikke et nummer etter (1500, 2500)? Jeg har en Thermo 2500 fra -90 som benytter lampeparafin. Den funker bra i båten min (25 fot), er ganske så stille og bruker lite parafin (lampeolje..). Jeg får kjøpt repset (ny veke + glødespiral, ca 500kr?) så jeg går ut fra at den har ennå mange gode varme år. Vel, jeg håper i alle fall det.

 

Dersom den du ser på er tilsvarende med temostat / regulator, er jeg ikke redd for å anbefale denne. Men, jeg vet ikke om dette er lettsolgt nok til at det er verd 3.000 kr...

 

Dersom du kjøper den, bør du forvisse deg om at den virker og at den ikke har ligget ubrukt i mange år. Jeg har inntrykk av at dette er varmere som for det meste "står seg ihjel" mer enn at de slites ut ved bruk.

 

Repsatsen indikerer at dette er et produkt som er solgt under forskjellige navn... da samme repsats benyttes på et utall av produktnavn.

 

:-) fredriksen

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei.

 

Jeg hadde en Thermo 2500 i 12 år før den etter hvert ble moden for utskifting. Meget godt varmeapparat, stillegående og trinnløs regulering fra halv til full styrke. Ingen problemer med å holde det godt varmt i vår Saga 27 i både April og oktober. I 2001 skiftet jeg den ut, - til samme type (nå med navnet Termic 2000). Tidligerre var det Volvo flygmotorfabrikken som sto bak, nå Ardic. Om prisen er rett, vet jeg ikke. Prut!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...