Jump to content

Problem med septiktømming. Jabsco.


Gunda

Recommended Posts

Hallo !

Fikk problem med tømming av septikktank : "Run dry" funksjonen på Jabsco pumpa slo inn etter kort tid. Etter dette fikk jeg ikke skikkelig "gang" på tømminga. Det minket veldig seint i tanken når jeg startet igjen.. Oppdaget en liten lekkasje i pumpa, mot motordelen. Tok den hjem, byttet impeller og pakninger, koplet til slanger og testkjørte i en bøtte med vann. Alt OK ! God sirkulasjon, ingen lekkasje. Monterte pumpa i båten igjen, men fikk fremdeles ikke skikkelig effekt...og lekkasjen kom tilbake..Prøvte "bøttemetoden" igjen : Alt OK, ingen lekkasje. Bygger det seg opp trykk i pumpa ? Skjønner ikke dette.. Inntak og utløp tank virker å være OK og "åpne"...

Når en stopper pumpa, som er montert over septikktank, skal da "væska" bli stående i slangene ? Jeg ser når jeg kjører vann gjennom i bøtta, så siger vannet ned i bøtta når jeg stopper (bruker klare slanger da). Tegn på at pumpa suger falsk luft, eller skal det være sånn ? Håper noen har tips ! Takk på forhånd ! :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Hei,

Dette er ikke noe man ønsker å stadig demontere.

Hadde samme problem selv for noen år siden med samme type pumpe, byttet ut til en F.E.I.T membranpumpe,med 38mm inn/utløp, etter bytte ingen problemer og ingen fare med tørrkjøring. Kan køpes på blant annet nettbaat.no lykke til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...