Gunda Startet 10.Mai.2011 Del på Facebook Startet 10.Mai.2011 Hallo ! Fikk problem med tømming av septikktank : "Run dry" funksjonen på Jabsco pumpa slo inn etter kort tid. Etter dette fikk jeg ikke skikkelig "gang" på tømminga. Det minket veldig seint i tanken når jeg startet igjen.. Oppdaget en liten lekkasje i pumpa, mot motordelen. Tok den hjem, byttet impeller og pakninger, koplet til slanger og testkjørte i en bøtte med vann. Alt OK ! God sirkulasjon, ingen lekkasje. Monterte pumpa i båten igjen, men fikk fremdeles ikke skikkelig effekt...og lekkasjen kom tilbake..Prøvte "bøttemetoden" igjen : Alt OK, ingen lekkasje. Bygger det seg opp trykk i pumpa ? Skjønner ikke dette.. Inntak og utløp tank virker å være OK og "åpne"... Når en stopper pumpa, som er montert over septikktank, skal da "væska" bli stående i slangene ? Jeg ser når jeg kjører vann gjennom i bøtta, så siger vannet ned i bøtta når jeg stopper (bruker klare slanger da). Tegn på at pumpa suger falsk luft, eller skal det være sånn ? Håper noen har tips ! Takk på forhånd ! Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.Mai.2011 Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 Hadde treghet ved tømming eg og. Åpnet pumpa, og der var knivene rustet vekk, så eg skiftet pumpa. Impeller var heil. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
RAM2 Svart 16.Mai.2011 Del på Facebook Svart 16.Mai.2011 Hei, Dette er ikke noe man ønsker å stadig demontere. Hadde samme problem selv for noen år siden med samme type pumpe, byttet ut til en F.E.I.T membranpumpe,med 38mm inn/utløp, etter bytte ingen problemer og ingen fare med tørrkjøring. Kan køpes på blant annet nettbaat.no lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.