strawberry Startet 10.Mai.2011 Del på Facebook Startet 10.Mai.2011 Hei! Ved sesongstart så virker turtelleren min kun sporadisk, er i praksis "død", det samme er timetelleren! Snakket med en VP-mekaniker i går. Han sa: "De turtellerne er noe dritt, vi skifter mange slike i løpet av en sesong"! Han kunne bestille en ny, den kostet ca 4000 kr ++. Finnes det en enklere måte? Er det bare "føleren" som kan/skal skiftes, eller må alt skiftes? Har ikke så lyst til å bruke båtpengene til dette nå! "Ja, jeg kan klare meg uten turteller og timeteller, men vil ikke!" Jeg ønsker tips om det er noe jeg kan gjøre selv på en enkel måte. Eller finnes det ingen "quick-fix? Mvh. Strawberry Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Loma Svart 10.Mai.2011 Del på Facebook Svart 10.Mai.2011 Ville prøvd å ta den med hjem og tørke den godt over en lunka varmeovn, kansje det hjelper. timetelleren trenger slik "tørking" for å virke igjenn av og til. Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 10.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2011 Hei! Takk for råd! Det må jeg prøve! -men hvor er timetelleren? Instrumentet er greit nok, men hvor sitter timetelleren på dynamoen? Beklager uvitenheten! :-) Mvh. Strawberry Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
laff Svart 10.Mai.2011 Del på Facebook Svart 10.Mai.2011 Bestill telleren på keyparts.com, ca 2000kr. Sitér dette innlegget Link to post
Gozzi Svart 11.Mai.2011 Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 Turtelleren får signal fra dynamo. Timetelleren få kun spenning via tenningslåsen. Min turtellere er også defekt,viser feil turtall og displayet er mørkt. Demontert hele instrumentet og renset det, tviler på at det har hjulpet...skal teste imorgen Instrumentet hadde irret på en del koponeneter, koblingen til displayet i instrumentet er pinglete greier. Vil anbefale å bare skifte til nytt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.