Octoplex Startet 11.Mai.2011 Del på Facebook Startet 11.Mai.2011 Mariner 10hk med styrekonsoll - Når jeg setter motoren i gir (Forover) kommer det en klikkelyd når jeg dreier propellen medurs, mens i neutral snurrer den helt reint og fint, i revers roterer den ingen av veiene.. så det jeg lurer på er om den klikkelyden er normalt i gir framover? og skal den ikke kunne roteres i revers? Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 11.Mai.2011 Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 helt normal.... Sitér dette innlegget Link to post
Octoplex Svart 11.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 ok=) hørtes bare ut som det sleit på giret Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 11.Mai.2011 Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 Tviler på at det sliter på drevet, du hører gjerne lyden når du stopper motoren i forover gear og båten glir videre i vannet et stykke... Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 11.Mai.2011 Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 Da må vel det være for at den skal kunne slepes uten å dra med seg stempelet selv om du har glemt å sette den i fri, eller? Jeg syns det hørtes gjennomtenkt ut, selv om jeg ikke har tenkt helt igjennom det nå... Sitér dette innlegget Link to post
Octoplex Svart 11.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 Okay, trodde kanskje den skulle snurre reint og fint som i neutral selv om den sto i gir, men hvis det ikke skader drev så er det vel riktig:) Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 11.Mai.2011 Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 Da må vel det være for at den skal kunne slepes uten å dra med seg stempelet selv om du har glemt å sette den i fri, eller? Skal nok ha en enorm propell til for å få dratt stempler rundt selv en liten påhenger ved å slepe den igang... hadde dog vært kjekt om man kunne det, startet seilbåtmotoren under seil hvis batteri var tomt... he he Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 11.Mai.2011 Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 selv om jeg ikke har tenkt helt igjennom det nå... Takk takk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.