Jump to content

Hvor sitter ladesikring på TAMD 60?


Faxen

Recommended Posts

Det sitter en svart boks ved oljepinnen. Der er det sikringer også. Men mulig det sitter en på laderegulatoren også?? Den sitter i fremkant venstre side sett bakfra Under varmeveksleren.

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

du vet ikke hvordan sikringen ser ut?

 

Faxen

 

Desverre, men du må skru av lokket trolig på din. På min 40 maskin har har jeg en rød knapp automatsikring.

Dårlig forklart i manualen din om hva slags sikringer som sitter der desverre.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Vet inte vad Du menar med 'ladesikring' men på mina TAMD63 finns två säkringar i ett svart skåp på vardera motorn.

Det är vardera en 8 A automatsäkring på plus och minus i motorsystemen.

Plus-säkringen försörjer 30 kontakten på nyckelströmbrytaren som sedan via 15 kontakten ger ström till det röd/blå systemet till instrument mm

 

Någon säkring i generator-kretsen finns inte.

Redigert av ebonita (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den eneste sikringen du har "i ladekretsen" er en 8A automatsikring som ligger i en boks ovenfor sjøvannspumpen forut på styrbord side på motoren. Knappen er tilgjengelig utenpå boksen, og peker "utover" dvs mot høyre når du ser motoren ovenfra i fartsretningen. Se skjema på side 52-53 i instruksjonsboken for koblingsskjema.

 

På side 54 er det tegnet inn et alternativ med en ekstern regulator med 2X80A sikringer men det er vel ikke det du har?

 

Hvis du har en 25A sikring i tillegg så er det neppe originalt for motoren -- da må det være båtbyggerens verk eller en etter-installasjon.

Redigert av Skipper Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hvis du har en 25A sikring i tillegg så er det neppe originalt for motoren -- da må det være båtbyggerens verk eller en etter-installasjon.

Motorene er fra 1977, og det sto 25 Amp i boken, og som du sier alternativt 80 Amp.

Den eneste boksen jeg har observert er en på venstre side langt nede, og midt på. Jeg får åpne og prøve å sjekke der.

 

Takk for alle forslag.

 

:flag_bp:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...