Faxen Startet 11.Mai.2011 Del på Facebook Startet 11.Mai.2011 Jeg har røket ladesikringen på min TAMD 60 VP motor. Boka sier 25 Amp, men hvordan ser sikringen ut? Jeg antar den sitter i boksen nede på siden av motoren, men her er trangt. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Polarn Svart 11.Mai.2011 Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 (redigert) Det sitter en svart boks ved oljepinnen. Der er det sikringer også. Men mulig det sitter en på laderegulatoren også?? Den sitter i fremkant venstre side sett bakfra Under varmeveksleren. Redigert 11.Mai.2011 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Faxen Svart 11.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 Hei Polarn, du vet ikke hvordan sikringen ser ut? Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Polarn Svart 11.Mai.2011 Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 du vet ikke hvordan sikringen ser ut? Faxen Desverre, men du må skru av lokket trolig på din. På min 40 maskin har har jeg en rød knapp automatsikring. Dårlig forklart i manualen din om hva slags sikringer som sitter der desverre. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
ebonita Svart 11.Mai.2011 Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 (redigert) Vet inte vad Du menar med 'ladesikring' men på mina TAMD63 finns två säkringar i ett svart skåp på vardera motorn. Det är vardera en 8 A automatsäkring på plus och minus i motorsystemen. Plus-säkringen försörjer 30 kontakten på nyckelströmbrytaren som sedan via 15 kontakten ger ström till det röd/blå systemet till instrument mm Någon säkring i generator-kretsen finns inte. Redigert 11.Mai.2011 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 11.Mai.2011 Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 (redigert) Den eneste sikringen du har "i ladekretsen" er en 8A automatsikring som ligger i en boks ovenfor sjøvannspumpen forut på styrbord side på motoren. Knappen er tilgjengelig utenpå boksen, og peker "utover" dvs mot høyre når du ser motoren ovenfra i fartsretningen. Se skjema på side 52-53 i instruksjonsboken for koblingsskjema. På side 54 er det tegnet inn et alternativ med en ekstern regulator med 2X80A sikringer men det er vel ikke det du har? Hvis du har en 25A sikring i tillegg så er det neppe originalt for motoren -- da må det være båtbyggerens verk eller en etter-installasjon. Redigert 11.Mai.2011 av Skipper Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Faxen Svart 11.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 Hvis du har en 25A sikring i tillegg så er det neppe originalt for motoren -- da må det være båtbyggerens verk eller en etter-installasjon. Motorene er fra 1977, og det sto 25 Amp i boken, og som du sier alternativt 80 Amp. Den eneste boksen jeg har observert er en på venstre side langt nede, og midt på. Jeg får åpne og prøve å sjekke der. Takk for alle forslag. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.