Magne_F Startet 11.Mai.2011 Del på Facebook Startet 11.Mai.2011 Som fersk seilbåt-eier møter jeg stadig nye utfordringer. Enda godt at baatplassen.no finnes :-) Skulle heise genuan på et furlex "rullestag" i dag, men merket at swivelen som skal i toppen var veldig treg. Videre så jeg at det var et mellomrom på ca 5 mm i toppen av denne (se bilde) Jeg kan se øverte "lag" av kuler. Skal det være slik? Jeg fikk renset og smørt slik at den nå løper relativt lett rundt, men jeg kan ikke skjønne at det skal være en slik åpning. Det er litt slark i swivelen, men det går jeg ut fra det blir etterhvert. Noen som har vært borti dette? Om det kun er normal slitasje. Hva bør jeg smøre og rense med? Om den må byttes eller fikses. Hva kan jeg gjøre? Hvordan får jeg denne løs fra staget? Alle tips mottas med takk. Mvh Magne Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 11.Mai.2011 Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 Har samme åpning på min nåværende og forige båt, det er dog meningen at vi skal ha i litt fett der Ja! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Magne_F Svart 11.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 Takker for svar. Noen spesiel type fett jeg bør bruke? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 11.Mai.2011 Del på Facebook Svart 11.Mai.2011 Saltvavannsbestandig fett, gjerne det som Furlex selv selger til dette formålet. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.