Jump to content

Anbefalinger lim til ventilovergang på gummibåt?


Nord-Norge

Recommended Posts

Jeg har oppblåsbar kjøl på gummijollen (Aquapro Reef), og det har oppstått en lekkasje ved innfestingen til ventilen der jeg fyller luft. Det lekker luft rundt innfestingen, og ikke i selve ventilen. Jeg gjorde grundig rent med tynner før jeg limte med sikaflex. Limet holdt ikke mot den harde plastringen som er rundt ventilen (se bilde).

 

Limet som fulgte med jollen i rep. kittet er beregnet på å lime de medfølgende lappene i tilfelle man får hull i båten. Jeg tviler på at dette er beregnet på hardplast.

 

Jeg må m.a.o. finne et lim som holder både mot hardplast og det myke materialet den oppblåsbare kjølen er laget av. Noen som har anbefalinger å komme med?

 

p1000181.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde samme problemet med en gummibåt jeg hadde, jeg brukte da Sikaflex og det holdt. Eneste jeg gjorde forskjellig fra deg er at jeg rubbet litt på den harde

plasten med sandpapir (100).

Siden jeg kun brukte båten kun til og fiske i ferskvann så tok jeg det ikke så tungt om det så fint ut, så jeg klinte ganske godt med Sikaflex på.

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Link to post
Share on other sites

Jolla er under 5 år gammel, men kjøpte den ny av en privatperson som holder til på en helt annen kant av landet. Jeg mente i utgangspunktet at problemet var så bagatellmessig at det var mindre arbeid å reparere det selv enn å reklamere. Tror dessuten jeg ikke har kontaktdata på selger lengre.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...