Nidelv 690 Sport Startet 6.Mai.2011 Del på Facebook Startet 6.Mai.2011 (redigert) Har vibrasjoner i propellakslingen pga treet m hylse som skal stabilisere akslingen bak er råtnet bort,for å stabilisere akslingen/ytterhylsen lurte jeg på å fylle med sement bakerst ved hylsen inne i båten,for å ta opp vibrasjonene,er dette en god ide? Litt redd for å skade treverket der betongen skal være ev faren for råte under sementen. Redigert 6.Mai.2011 av sjekte 1936 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Mai.2011 Del på Facebook Svart 6.Mai.2011 Hvis treverket er råtnet bort ville jeg først og fremst ha erstattet dette med nytt. Når det gjelder betongen så skal denne visstnok ha en konserverende effekt på treverket, så akkurat det trenger ikke bli noe stort problem. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kalle74 Svart 6.Mai.2011 Del på Facebook Svart 6.Mai.2011 Litt dumt og gjøre dette hvis du må bytte hylsa en gang. Vil også tro at du over tid vil få stor slitasje på hylsa der den den går inn i betongen, dette vil føre til lekkasje og i verste fall Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Nidelv 690 Sport Svart 6.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2011 Er ikke treverket rundt hylsa som er dårlig.Det er "støtten" i tre med flens som tar opp vibrasjoner som er råten,mye arbeid å lage ny og jeg må ta ut hele akslingen og ta av roret + + . Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Mai.2011 Del på Facebook Svart 6.Mai.2011 (redigert) Jeg ville ikke tatt noen snarveier her. Gjør jobben skikkelig med en gang, så slipper du å lure på om det er godt nok eller ei. Det er det som er så greit med trebåt, alltid noe å fylle fritida med . Redigert 6.Mai.2011 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Andreash Svart 6.Mai.2011 Del på Facebook Svart 6.Mai.2011 Det er vel strengt tatt ikkje meininga at denne flensen skal ta opp vibrasjonar? Lag ny kloss og rett opp aksling/motor. Kan hende er det mogeleg å fjerne flensen mellom motor og kobling, og slik sleppa å demontera propellen? Aksling og propell må vera skikkelig, ellers så "ballar det på seg" på litt sikt. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 6.Mai.2011 Del på Facebook Svart 6.Mai.2011 Er ikke treverket rundt hylsa som er dårlig.Det er "støtten" i tre med flens som tar opp vibrasjoner som er råten,mye arbeid å lage ny og jeg må ta ut hele akslingen og ta av roret + + . Du trenger strengt tatt ikke ta ut akslingen. Prefabriker den biten som er råtten, del den i to og montér den. Etter på kan du forsterke den med sløyfer der du får plass. Du bør uansett koble fra flensen mellom motor og aksling for og justere motoren rett i forhold til akslingen etter på. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
spjærøy26 Svart 6.Mai.2011 Del på Facebook Svart 6.Mai.2011 jeg hadde samme problem... jeg lagde en ny "støtte" i eik, og splittet den på tvers, så kunne jeg montere den på hylsen uten og demontere alt.. jeg hadde i forveien boret huller igjennom, så jeg boltet den sammen etterpå.. ble veldig solidt og ser kjempebra ut... bedre end betong Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 690 Sport Svart 12.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Har vibrasjoner i propellakslingen pga treet m hylse som skal stabilisere akslingen bak er råtnet bort,for å stabilisere akslingen/ytterhylsen lurte jeg på å fylle med sement bakerst ved hylsen inne i båten,for å ta opp vibrasjonene,er dette en god ide? Litt redd for å skade treverket der betongen skal være ev faren for råte under sementen. Redigert av sjekte 1936: 06.05.11 08:31 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Hvorfor stiller du akkurat samme spørsmål som sist en gang til i en ny tråd? Likte du ikke svarene du fikk i den andre tråden? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nidelv 690 Sport Svart 12.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Er litt usikker på hva jeg skal gjøre Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Kommentar fra moderator: Hvis man ønsker flere svar sier man ifra om det i tråden, da blir den flyttet til toppen av emnelisten.Har slått sammen det nye emnet med det gamle. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.