Jump to content

Justere/rette opp Mercruiser 5.0(305) Alpha one


Pobeda

Recommended Posts

Hei! hadde en lei opplevelse ifjor med at "splinene" i koblinga mellom motor og drev røyk :headbang: .Konstaterte da at motor og drev ikke var riktig linjert/rettet opp.Etter å bytta koblingsplate holder jeg nå på å få justert inn motor.

Når jeg bruker verktøyet for å kontrolere dette ser det ut som motoren er litt for lav i bakant,men her er det jo bare 2 vanelige gummiforinger som er pressa inn i svinghjulskåpa som etter mitt hode bare skal skrues direkte fast i drevet.Lurte på om det er noen som har vært borti at disse må shimses opp for å få linjert motor. :confused:

 

Hilsen Tommy

Link to post
Share on other sites

Fjørskive å fiberskive skal ligge imellom. Riktig som du sier at det kun skal justeres på motorfeste å ikke feste bak...Gjorde dette for ca 1mnd siden. Absolutt ikke noe prob. Kansje gummien i kåpa er dårlige? Prøvd å skru fester både opp å ned? Tolken glir ikke inn samme hva? Var det motorkobling eller yoken som røk?

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei! tusen takk for svar! det var ikke noen skiver mellom fra før så da har vi vel forklaringa der.Lå to fjærskiver på toppen av boltene mellom hodet og mellom stykke røret,får vel se om jeg kan få tak i disse fiberskivene, og plasere fjærskivene rett så kan det jo være det flasker seg! :thumbsup:

Var forresten motorkoblinga som røyk yoken var like fin.Tolken glir inn med endel makt.

Redigert av Pobeda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...