Pobeda Startet 12.Mai.2011 Del på Facebook Startet 12.Mai.2011 Hei! hadde en lei opplevelse ifjor med at "splinene" i koblinga mellom motor og drev røyk .Konstaterte da at motor og drev ikke var riktig linjert/rettet opp.Etter å bytta koblingsplate holder jeg nå på å få justert inn motor. Når jeg bruker verktøyet for å kontrolere dette ser det ut som motoren er litt for lav i bakant,men her er det jo bare 2 vanelige gummiforinger som er pressa inn i svinghjulskåpa som etter mitt hode bare skal skrues direkte fast i drevet.Lurte på om det er noen som har vært borti at disse må shimses opp for å få linjert motor. Hilsen Tommy Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Fjørskive å fiberskive skal ligge imellom. Riktig som du sier at det kun skal justeres på motorfeste å ikke feste bak...Gjorde dette for ca 1mnd siden. Absolutt ikke noe prob. Kansje gummien i kåpa er dårlige? Prøvd å skru fester både opp å ned? Tolken glir ikke inn samme hva? Var det motorkobling eller yoken som røk? Sitér dette innlegget Link to post
Pobeda Svart 12.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 (redigert) Hei! tusen takk for svar! det var ikke noen skiver mellom fra før så da har vi vel forklaringa der.Lå to fjærskiver på toppen av boltene mellom hodet og mellom stykke røret,får vel se om jeg kan få tak i disse fiberskivene, og plasere fjærskivene rett så kan det jo være det flasker seg! Var forresten motorkoblinga som røyk yoken var like fin.Tolken glir inn med endel makt. Redigert 12.Mai.2011 av Pobeda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 12.Mai.2011 Del på Facebook Svart 12.Mai.2011 Fiberskivene bygger ikke noe, de er der for å ikke få en "klank" lyd ved pådrag. hold oss oppdatert Sitér dette innlegget Link to post
Pobeda Svart 13.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2011 Da var fiberskiver og fjærskiver på plass, og tolken glir lett inn.Da gjenstår det bare å frese til noen stabile fester til de fremre motorfestene,så skal du se det blir sjø under kjølen i år også Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 13.Mai.2011 Del på Facebook Svart 13.Mai.2011 Bra det løste seg fjærskiven bygger litt ja Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.