Worry II Startet 13.Mai.2011 Del på Facebook Startet 13.Mai.2011 Heisann ! Jeg må nå gløde opp i mot 1 minutt for å få start på godmaskinen min, noe jeg tror er litt i overkant lenge. Vil anta at det hjelper å skifte glødeplugger. Men, som en middels god hobbymekaniker hadde jeg håpet på å få litt hjelp av noen her som har gjort dette selv. Hadde blitt veldig glad om jeg kunne fått tips helt fra start på hvordan jeg gjør dette, med alt fra delenummer på pluggene, til hvor de sitter og hva jeg trenger av verktøy. Håper på litt bistand fra proffene. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 13.Mai.2011 Del på Facebook Svart 13.Mai.2011 Hei Worry. Har selv ikke byttet dem, men har du sjekket at spenningen er bra frem til pluggene (mulig du har som en selvfølge sjekket det, men jeg spørr alikevell) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Worry II Svart 13.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2011 (mulig du har som en selvfølge sjekket det, men jeg spørr alikevell) Nei, jeg har ikke det , men siden glødinga de siste årene gradvis har behøvd noe lenger tid på seg så går jeg ut i fra at de begynner å bli dårlige. Jeg tror de som sitter der er fra 1997 og da er det kanskje på tide å bytte ? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 13.Mai.2011 Del på Facebook Svart 13.Mai.2011 (redigert) Har ikke stor erfaring med dem, men jeg har hatt eldre motorer uten at det har vært behov for å bytte (Bl.a. 40B motor fra 1985). Kjedelig å ha brukt tid og penger på å bytte hvis det bare er spenningsproblemer. Jeg ville først gått over koblingene og sjekket spenningen. Prøv å sjekk enkle ting først. Redigert 13.Mai.2011 av Sit (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Worry II Svart 13.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2011 Prøv å sjekk enkle ting først. Sant det, men jeg tenkte at det å bytte disse kanskje var en relativt "enkel ting" ..men jeg vet ikke hvor de sitter engang.. (ikke si det til noen) Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 13.Mai.2011 Del på Facebook Svart 13.Mai.2011 Det er ikke så dumt å bytte de, om de har røket eller ei. Blir de sittende alt for lenge, kan de bli vanskelige å få løsnet, med resultat av knekte plugger, som lett blir et mareritt! Jeg ville byttet en gang for ofte i løpet av ti år enn en å droppet det, å endtopp med fastsatte plugger til slutt! Alle trenger ikke ha røket heller, om en ikke virker blir det automatisk værre å få startet opp. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 13.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2011 (redigert) Ser den ! Jeg har tenkt til å bytte disse men jeg håper på litt bistand på hvordan jeg skal gjøre dette.. Redigert 13.Mai.2011 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 13.Mai.2011 Del på Facebook Svart 13.Mai.2011 Du finner det i Owners Manual via linken her i dokumentarkivet: https://baatplassen.no/i/topic/61553-volvo-penta/ Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.