Fjordland Startet 13.Mai.2011 Del på Facebook Startet 13.Mai.2011 Har en 1988mod suzuki 2-tak 65 hester, 3 sylindrer. Den sviver kun på de 2 øvre sylindrene, og nr 3 kommer og går. Har sjekka komp. spratt mellom 8-10 bra, og var lik på alle 3. Forgasserene er åpnet og renset. Nye plugger og hetter. Har byttet frem og tilbake på plugger og coiler og alle 3 coilene\pluggene er iorden. Reedventiler på "prolem sylinderen" ser bra ut når eg ser gjennom innsuget bak forgasseren og dytter på den med et skrujern. Når eg ser inn i innsugene så ser det ut som alle forgasserene avgir omtrent samme mengde bensin. Båten er treg i plan og det høres tydelig at den går på 2 sylindre. Når båten er i plan, og med lite pådrag, så fungerer den nesten helt fint. Gir eg full gass så jukser den mens den sakte øker farten. For så og glimte te med jevne mellomrom der den tenner på alle 3 og går som den skal. Noen ganger starter den og sviver på alle 3 med det samme, så etter noen sekunder på tomgang hører eg tydelig at den går over på 2. Når eg fikk motoren for en ukes tid siden var den dårlig. Siden pluggene eg satte i da ikkje var etter spesifikasjon, så kjøpte eg nye idag. Bytta disse og den ble slik den var fra dag 1 igjen. Satte tilbake pluggene den fungerte på. Men den kom aldri tilbake i "toppform". Når eg kjørte med forrige plugger så funka den fint noen dager til eg bytta til oppgitt pluggtype til den motoren. Noen som har noen gode tips... føler eg begynner og bli tom for ideer nå Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjordland Svart 13.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2011 Noen som har service manual til denne? Koplingskjema? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjordland Svart 15.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2011 Om andre skulle komme ut for dette, så har eg nå fått orden på motoren. en liten overhaling av bensinpumpa var det som skulle til. Den hadde en lekasje fra pumpa og inn i veivhuset. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 15.Juni.2011 Del på Facebook Svart 15.Juni.2011 Men hvordan forklarer det den bøte og rene pluggen? ref tråden om 30 hk: Pumpa på min DT65 står helt nederst på motoren, det er også den nederste sylinderen eg har problemer med. Det er den sylinderen som noen ganger faller ut. Og det er den pluggen som blir blaut og er veldig ren. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjordland Svart 16.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2011 Min teori er at den ble drukna i så mye bensin at den ikkje tenna i det hele tatt, at bensinen vaska den ren. Omtrent halve belgen va sprukket, og når eg holdt pumpa i hånda med bensinslangene på, og pumpa lett på slangebelgen, så var det store mengder bensin som kom ut av pumpa (på feil sted). Får kjøre en stund nå og se kordan pluggene blir seende ut. Simmeringene til veiven kjøpte eg og. Tenkte eg skulle bytte de til vinteren. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.