Jump to content

Bruk av Alron dieseltilsetning


G-sabb

Recommended Posts

Hei,har i et par år nå brukt Alron tilsetning på tanken for å verne disepumpen og div.,men i år har jeg ikke husket å tilsette dette.Jeg ser nå att det ryker mer ved oppstart av kald motor (grå røyk).Er det mulig dette vil avta hvis det tilsettes igjen eller er det glødingen som skranter?Noen som har erfaringer med div.typer av drivstoff tilsetninger og event.nødvendigheten av dette?Motoren er en Volvo penta aqad40b som har gått langt.

Link to post
Share on other sites

Grå røyk er oljerøyk, altså motoren din forbrenner olje. Du vil da se dette på at det minker olje i motoren/peilepinnen.

Tror ikke Alron,som er et utmerket tillsettning; kan kurere dette. Alron motvirker diseldyr og forurensing i dieselen samt hjelper til å holde dysene rene.

Er røyken sort hjelper Alron deg litt. Sort røyk tyder på slitte dyser. En enkel reparasjon.

 

Det virker som om vinteren er en greie som trigger feil og slitasje i båtmotorer.

Går fint om høsten, nekter å starte om våren.

 

Helt vanlig-

Link to post
Share on other sites

Hei,takker for svar.Er det andre produkter som gjør samme jobben som alron?Synes 130.-for en flaske begynner å bli dyrt.Hva med totaktsolje i dieselen,det er en del som bruker det også men det er vel mest for å smøre pumpen.Ellers er det lite olje motoren forbruker,etterfyllte 2 l i fjord på ca 50t.Når jeg gløder (ca 40 sec)og så starter kommer det en del røyk og det lukter dieselrøyk.Ellers går motoren suverent.Skal uansett fylle på en skvett å se om det bedrer seg. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

Hei. Jeg har kun brukt Alron 1 gang. Jeg helte dette i diselen forde den gikk urent. Etter noen minutter kom det mye sort røyk ut av eksosen. Da skvatt jeg. Bei litt redd for at noe hadde gått gæli.Rådførte meg med andre om at jeg bare skulle la motoren gå. Etter en kort stund forsvant svartrøyken. Og resultatet var at jeg i dag har en tmd30 som går så fint på tomgang at den ikke er å kjenne i gjen!!! :yesnod:

Den må jo rense dyser og ventilseter og diverse mener i alle fall jeg!! Mine erfaringer er bare 100% toppers. Mener også at det er jahre disel som står bak dette produktet? :thumbsup: De har vel mange års erfaring innen dette KURILURUMET

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...