DIYglenn Startet 13.Mai.2011 Del på Facebook Startet 13.Mai.2011 Hei! Har kjøpt vannpumpe-kit, og har nå fått fjernet gammelt hus, og skåret vekk gammel pakning med en tapetkniv. I min Clymer bok anbefales "OMC Gasket Sealing Compound" på begge sider av pakning. I tillegg anbefales "OMC Adhesive M sealant" til O-ringen over impeller, og Gasket sealer utenfor impelleren igjen. Er virkelig alt dette nødvendig? Hvor kan jeg skaffe noe sånt? Har bare en bensinstasjon i nærheten nå. Tenkte alle pakninger or O-ringer ble fint klemt sammen etter jeg skrudde i boltene til pumpehuset jeg? Sitér dette innlegget Link to post
rolf-eigil Svart 13.Mai.2011 Del på Facebook Svart 13.Mai.2011 Pakningsmasse/silikon er alltid bra og har aldri skadet noen. Jeg gjør slik. Vasker flater med aceton legger på silikon/pakningsmasse med å stryke på et tynt lag. Skru sammen uten press. Etter noen timer/neste dag skru sammen med litt press. Sitér dette innlegget Link to post
DIYglenn Svart 14.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2011 Ok. Da må jeg skaffe dette. Hvem selger sånt? Hva slags type silikon? Skal det tas på begge sider av pakningen? Virket ikke som pakningen som var på satt noe særlig i vannpumpehuset. I tillegg maser instruksjonboken om å lime O-ringer, og ha litt lim på utsiden av den metallrundingen impelleren sitter i. Er ikke dette bare for å montering enklere, sånn at jeg kan kline på fett i stedet, så det ikke ramler fra hverandre før jeg skrur igjen? Eller har det en annen funksjon? Og trenger jeg spesialfett på alle ting, eller kan jeg bare fortsette med marinfettet jeg har i pressa? Takk for all hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
DIYglenn Svart 14.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2011 Fikk tak i pakningslim på bensinstasjonen. Anbefalte denne som var mest klissete, og ikke herder. Dette er visstnok bedre på aluminiumsmotorer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.