Jump to content

Er pakningslim nødvendig på vannpumpe?


DIYglenn

Recommended Posts

Hei! Har kjøpt vannpumpe-kit, og har nå fått fjernet gammelt hus, og skåret vekk gammel pakning med en tapetkniv. I min Clymer bok anbefales "OMC Gasket Sealing Compound" på begge sider av pakning. I tillegg anbefales "OMC Adhesive M sealant" til O-ringen over impeller, og Gasket sealer utenfor impelleren igjen.

 

Er virkelig alt dette nødvendig? Hvor kan jeg skaffe noe sånt? Har bare en bensinstasjon i nærheten nå. Tenkte alle pakninger or O-ringer ble fint klemt sammen etter jeg skrudde i boltene til pumpehuset jeg?

Link to post
Share on other sites

Ok. Da må jeg skaffe dette. Hvem selger sånt? Hva slags type silikon?

Skal det tas på begge sider av pakningen? Virket ikke som pakningen som var på satt noe særlig i vannpumpehuset.

 

I tillegg maser instruksjonboken om å lime O-ringer, og ha litt lim på utsiden av den metallrundingen impelleren sitter i.

 

Er ikke dette bare for å montering enklere, sånn at jeg kan kline på fett i stedet, så det ikke ramler fra hverandre før jeg skrur igjen? Eller har det en annen funksjon? Og trenger jeg spesialfett på alle ting, eller kan jeg bare fortsette med marinfettet jeg har i pressa?

 

Takk for all hjelp!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...