Jump to content

Felles dieselslange - Motor/Wallas


Maika

Recommended Posts

Jeg begynner å få litt nerver for en kald vinter i båten, og lurer på om jeg kanskje skal gå til innkjøp av en Wallas Nautic 40 Diesel...

Koster jo skjorta (13000,-, + slanger og evt. 2000,- for kontrollpanel), men er usikker på om to olje-radiatorer på tilsammen 3000W klarer å holde varmen. Dessuten har jeg jo da litt backup hvis strømmen går, pluss at jeg har varme til senere når jeg ikke ligger på Aker Brygge.

 

Kan jeg koble Wallasen til dieselslangen som jeg allerede har fra tanken til motoren, eller må jeg legge nytt uttak fra tanken?

 

Har lest at det er litt delte meninger om Wallas. Noen som mener at jeg absolutt burde kjøpe noe annet (som bruker lite strøm, tar lite plass og går på diesel)?

Link to post
Share on other sites

..........(som bruker lite strøm, tar lite plass og går på diesel)?

Bilde Hvis du har plass! :o) Noen modeller av Refleks har innvendig varmesløyfe i kobberrør hvor du kan sirkulere vann rundt omkring hele båten, med små radiatorer her og der! :o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Kan jeg koble Wallasen til dieselslangen som jeg allerede har fra tanken til motoren, eller må jeg legge nytt uttak fra tanken?

 

Har lest at det er litt delte meninger om Wallas. Noen som mener at jeg absolutt burde kjøpe noe annet (som bruker lite strøm, tar lite plass og går på diesel)?

Du behöver ikke legge ett nytt uttak fra tanken.............

 

på min båt sitter dieselslangen til värmaren på 'returen' fra motorn en T-koppling

straks utanför tanken! 'returen' går inn i bunn på dieseltanken!

 

Vad beträffar Wallas har jag ingen erfarenhet, har själv en Ebersprakare!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...