Maika Startet 8.November.2004 Link til dette innlegget Startet 8.November.2004 Jeg begynner å få litt nerver for en kald vinter i båten, og lurer på om jeg kanskje skal gå til innkjøp av en Wallas Nautic 40 Diesel... Koster jo skjorta (13000,-, + slanger og evt. 2000,- for kontrollpanel), men er usikker på om to olje-radiatorer på tilsammen 3000W klarer å holde varmen. Dessuten har jeg jo da litt backup hvis strømmen går, pluss at jeg har varme til senere når jeg ikke ligger på Aker Brygge. Kan jeg koble Wallasen til dieselslangen som jeg allerede har fra tanken til motoren, eller må jeg legge nytt uttak fra tanken? Har lest at det er litt delte meninger om Wallas. Noen som mener at jeg absolutt burde kjøpe noe annet (som bruker lite strøm, tar lite plass og går på diesel)? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 8.November.2004 Link til dette innlegget Svart 8.November.2004 ..........(som bruker lite strøm, tar lite plass og går på diesel)? Hvis du har plass! :o) Noen modeller av Refleks har innvendig varmesløyfe i kobberrør hvor du kan sirkulere vann rundt omkring hele båten, med små radiatorer her og der! :o) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Gunga Din Svart 8.November.2004 Link til dette innlegget Svart 8.November.2004 Kan jeg koble Wallasen til dieselslangen som jeg allerede har fra tanken til motoren, eller må jeg legge nytt uttak fra tanken? Har lest at det er litt delte meninger om Wallas. Noen som mener at jeg absolutt burde kjøpe noe annet (som bruker lite strøm, tar lite plass og går på diesel)? Du behöver ikke legge ett nytt uttak fra tanken............. på min båt sitter dieselslangen til värmaren på 'returen' fra motorn en T-koppling straks utanför tanken! 'returen' går inn i bunn på dieseltanken! Vad beträffar Wallas har jag ingen erfarenhet, har själv en Ebersprakare! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sigurd Svart 8.November.2004 Link til dette innlegget Svart 8.November.2004 Skal ikke være noe problem. Jeg har T-stykke ut av tanken og derfra kuleventiler til henholdsvis motor og varmeanlegg. Tror nok jeg ville koste på meg ventiler for å kunne skille anleggene. Jeg har filter før brenneren men vet ikke om Wallasen trenger det. Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 8.November.2004 Link til dette innlegget Svart 8.November.2004 Vi har Wallas 40D og vi er godt fornøyde med den. Den er stillegående samt at kapasiteten er etter mitt syn veldig god. Med det elektroniske panelet får du kjempegod oversikt over varmeren og tilstanden til battereiene dine. Anbefaler denne varemeren på det "varmeste". Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 10.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2004 Vad beträffar Wallas har jag ingen erfarenhet, har själv en Ebersprakare! Hvordan liker du den? En på Seatronic anbefalte den. Se ny tråd: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8075 Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 10.November.2004 Link til dette innlegget Svart 10.November.2004 Har satt på t-stykke rette etter forfilteret hos meg. Ikkeno problem med det denne sesongen, så jeg ser ikke noe problem med det. Min motor tapper 180liter diesel i timen ut fra tanken, heldigvis returneres litt over 2/3 deler ubrukt. mvh Kjelli PS: Bruker Webasto vannvarmer Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.